Premiär för LGs första Windows Phone 7-mobil

Från och med i dag kan LGs första Windows Phone 7-mobil köpas hos mobiloperatören 3. LG Optimus 7 har en 5-megapixelkamera med autofokus och blixt. Mobilen ger enkel tillgång till Facebook.

LG Optimus 7 använder operativsystemet Windows Phone 7. Det är ett nytt operativsystem från Microsoft som på ett enkelt sätt låter användarna kommunicera och dela med sig av media och dokument till vänner och kollegor via sociala medier, sms, e-post m.m. Mobilen ger enkel tillgång till Facebook.  Optimus 7 har funktionen ”Play To” där man trådlöst kan spela upp media från sin mobil på andra produkter som till exempel på en TV. Mobilen har även inbyggt stöd för så kallad Augmented reality där du i telefonens kameraläge kan se din omgivning med information från internet om de olika intressepunkterna.

Optimus 7 har en 3,8 tums kapacitiv pekskärm. Mobilen har även Wifi, FM-radio och GPS. Optimus 7  taltid är upp till 7 timmar och standby-tiden är upp till 405 timmar. Mobilen har Turbo3G Pro som ger snabbare ned- och uppladdning av data. Optimus 7 har inbyggt minne på 16 GB och en 5 megapixelkamera med autofokus och blixt.

Från och med idag kan Optimus 7 Förhandsbokas hos alla 3s kanaler och återförsäljare. Mobiltelefonen beräknas levereras till butiker, återförsäljare och kunder v.48. Kontantpriset för privatpersoner är 4 395 kronor inklusive moms. Vid köp av 3Pott 299 eller 3Surf Plus med 24 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad. Företagspriset för mobilen är 3 516 kronor exklusive moms. Vid köp av 3Business Extra med 24 månaders bindningstid tillkommer mobilen utan extra kostnad.

Mobilbilder:

Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ eller

www.tre.se/marknadsmaterial   Användarnamn: press Lösenord: press

Om du vill veta mer eller köpa LG Optimus 7 besök www.tre.se eller ring telesälj på 020- 33 33 33.

För mer information var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & Pr, 3

Malin Harman, Information & PR, 3

E-post: malin.harman@tre.se

3 är den världsledande mobiloperatören på 3G och mobilt bredband med mer än 27 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Investor AB (40 %) och Hutchison Whampoa Ltd (60 %). 3 Skandinavien har också en licens att driva 3G-nät i Norge.