Premiär för ny färgglad LG-mobil med MSN Messenger

Den här veckan börjar mobiloperatören 3 sälja en ny LG-mobil, U300. Precis som sin storebror LG U890 kommer den att finnas i flera olika färger, först gul och sedan aubergine och svart. LG visar återigen att man ligger i täten när det handlar om snyggt designade avancerade mobiler. Trots den lilla storleken och det lägre priset klarar LG U300 det mesta som storebror u890 kan. MSN Messenger finns installerad från start och tillsammans med abonnemanget 3Kombo MSN kan du chatta hur mycket du vill utan extra kostnad. Om du är musikälskare finns 3Player och 3s prisbelönta musiktjänst tillgängliga från start. Tack vare knapparna på utsidan kan du dessutom använda mobilen som musikspelare även när den är hopfälld. Kameran har 1,3 megapixels upplösning och 2x digitalt zoom. Internminnet är 8 MB och expanderbart med minneskort upp till 128 MB. Den har USB-port, Bluetooth och trippelband, taltiden är 175 minuter och passningstiden 240 timmar. Precis som U890 kommer den i flera olika färger, först gul, sedan aubergine och svart. Med ett 3Kombo-abonnemang kostar LG U300 99 kronor i månaden, utan abonnemang är priset 2 795 kronor. Johan Othelius, Marknadschef 3 Mobil: +46 (0)735-333 222 E-post: johan.othelius@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 12 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.