Premiär för nya förbättrade Nokia N95 8 GB – laddad med Spiderman 3-filmen.

Nu kommer den förbättrade versionen av Nokias supemobil N 95. Skärmen har blivit större, batteriet har fått mera kapacitet och internminnet är nu svindlande 8 GB. Dessutom levereras mobilen med senaste Spiderman-filmen förladdad. Nokia N 95 har varit en av de bäst säljande mobilerna på svenska marknaden under det senaste halvåret och nu kommer den i en ändå vassare version; N 95 8 GB. Displayen har ökats från 2,6 till 2,8 tum, batterikapaciteten har förbättrats med 30 %. Viktigast är kanske att N95 nu har hela 8 GB i internminne vilket gör den till den utan tvekan vassaste mobilen på marknaden inför julhandeln. Fram till årsskiftet kommer den bara att finnas hos 3 och dessutom säljas med senaste Spiderman-filmen förladdad . Med Nokia N95 8 GB har den finska tillverkaren åter gett sitt yttersta för att skapa en mobil fullproppad med värstingteknik. Förutom 3G har den Turbo3G för datahastigheter upp till 3,6 Mbps, trippelband GSM och W-lan, Bluetooth 2.0 med stereo och USB. Skärmen är en generös 2,8-tummare med QVGA-upplösning, men om det inte räcker finns det en TV-utgång på mobilen så att du kan njuta av ”Spiderman 3” eller visa dina bilder, dina videosamtal, eller din mobil-TV, på en riktig TV. Internminnet är svindlande 8 GB. Kameran är på 5 megapixel, har kvalitetsoptik från Carl Zeiss, autofokus och 20 gånger digital zoom. N95 8 GB väger 128 gram, taltiden är 300 minuter och standbytiden 280 timmar. N95 8 GB levereras med 3Mobiol-TV, Skype, Google, Windows Live Messenger, Hotmail, Sling och Push-to-talk förinstallerat. Den har dessutom inbyggd GPS som fungerar både med Wayfinder från 3 eller Maps från Nokia. Nokia N95 8GB kostar 6 295 kronor utan bildning eller med 3Kontant. Väljer du att köpa den med förhöjd månadsavgift är priset 495 kronor plus 99 kronor i månaden i 18 månader eller 69 kronor i månaden i 24 månader med #Bomben 299 och 3Flatrate, 495 kronor plus 199 kronor i månaden i 18 månader eller 149 kronor i månaden i 24 månader med 3Bomben 199, 2 495 kronor plus 199 kronor i månaden i 18 månader eller 1 495 kronor plus 199 kronor i 24 med 3Bomben Friends/99. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://tremedia.episerverhotell.net/login.asp Användarnamn: press Lösenord: press Nicholas Högberg, CCO 3 Mobil: +46 (0)735-33 71 90 E-post: nicholas.hogberg@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3 Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med 15,9 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.