Arkitektbild på nya 3Huset, precis intill Nynäsvägen mitt emot Globen.

Pressvisning: Nya 3Huset ska locka söder-talanger

När många företag flyttar norröver satsar Tre på snabbväxande söderort. Den 27 september kl 9.00 visar Tre och Fabege 3Huset; ett nybyggt landmärke vid Söderstaden precis intill Nynäsvägen. Huset ska attrahera nya talanger samt vara en daglig inspiration för alla medarbetare.

- Det är lyxigt att få bygga ett nytt hus från grunden som passar vår starka kultur och våra värderingar. Huset ska ge energi och stödja vårt sätt att jobba. Som medarbetare på Tre får du stora möjligheter att forma din dag som du vill utifrån just dina behov. På så sätt kan vi ta tillvara på vår mångfald och ge förutsättningar för varje medarbetare att bli sitt allra bästa jag, säger vd Johan Johansson.

Se brev nedan om tankarna bakom huset.

8.30 Frukost i fiket, Entrétorget 5 vid Globen

9.00 Tre och partners om flytten

• ”Strategiskt och affärsmässigt beslut”, Johan Johansson, vd
      • ”Huset är en förlängning av vår kultur”, Elias Berglund, HR-chef
      • ”Tydlig vision för huset från start”, Helena Körberg, projektledare
      • ”Inredning som matchar varumärket”, Marco Checchi, inredningsarkitekt
      • ”Ett nytt landmärke i söder”, Linn Dahlberg, affärsutvecklare Fabege, Klaus Hansen Vikström, vVD och affärsutvecklingschef Fabege samt Göran Ekeroth, arkitekt på Strategisk Arkitektur
      • Visning av 3Huset

Plan 14 Utbildningsrummet med fantastisk utsikt över Söder och Stockholm

Plan 8 Utomhusgym med löparbana på takterrassen (galet kort!)

Plan 7 ”Hyddor”, fokusfåtöljer och rekreationsytor med shuffleboard mm

Plan 5 Hello, yes this is dog, mötesrum med namn från popkultur

Plan 3 Entrén, gradängen och ljusgården, vår mötesplats & navet i 3Huset

10.15 Möjlighet till enskilda intervjuer

Talespersoner från Tre, Fabege, Strategisk Arkitektur och Studio Stockholm Arkitektur finns på plats. Katarina Palm och Fredrik Greberg, två nytillkomna medarbetare, berättar varför de valde Tre.

Pressmaterial och bilder delas ut på plats. För anmälan och mer info:
      Mårten Lundberg, kommunikationschef, marten.lundberg@tre.se, 0735-33 73 60

Brev från vd:  Ett hus fullt av energi, samarbete och framtidstro

Efter tre års planering inviger vi vårt nya hus söder om söder. När andra flyttar norrut väljer vi att slå ned bopålarna i Söderstaden, som håller på att utvecklas till en hub för musik, idrott och nöjen parat med spännande etableringar inom handel, kontor och service.

Huset ska både attrahera ny arbetskraft, vara en daglig inspiration för alla medarbetare och fullt ut stödja vår verksamhet, värderingar och kultur. I en snabbt föränderlig värld, inte minst i vår egen bransch, måste vi vara öppna för intryck från andra, få energi och kunskap av varandras erfarenheter för att sedan kunna jobba fokuserat när vi bestämt oss för en väg vi tror på.

Tre har en historia av att följa med i tiden, huvudkontoret har alltid legat i utvecklingsområden som Frihamnen och senast Lindhagen. Vi vill ligga nära tidsandan, finnas där det händer och själva bidra till utvecklingen genom innovativa tjänster och tankar. Tre har under sina 15 år i Sverige varit först i branschen med nyheter som videosamtal, musikstreaming och wifi-samtal. När vi planerar för våra nästa 15 år gör vi det i energiskapande kontorsmiljöer, flexibla teamytor och stor valfrihet för våra medarbetare att lägga upp dagens arbete som det passar bäst.

Vi letade länge efter både läge och ett kontor som skulle passa oss, men bestämde oss till sist för att bygga nytt och eget. Det är väldigt lyxigt att, tillsammans med vår partner Fabege, ha fått möjligheten att bygga ett hus som passar vår verksamhet, som stöder vår kultur och våra värderingar. Varmt välkomna på ett besök.

Johan Johansson

VD på Tre Sverige

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre påwww.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.