Rosa mode-mobil toppar försäljningen hos operatören 3 i oktober!

Mobiloperatören 3s topplista för oktober kan sammanfattas med två ord: Sony-Ericsson äger! De sju översta platserna på listan innehas av Sony-Ericsson-modeller och absolut bäst säljer Z610 i rosa. Dom som påstår sig veta hur det är har alltid hävdat att det inte går att sälja mobiler som inte är svarta eller silvriga. Möjligen var det så en gång, men inte längre för idag är den mest iögonfallande mobilen på marknaden också den som säljer bäst – Sony Ericsson Z610 med spegelskal i rosa! Någonstans på Sony Ericsson firar man troligen i champagne just nu för bolagets mobiler ligger på de sju översta platserna på försäljningslistan, en framgång som borde skicka rosa, blå, röda och vita chockvågor genom branschen. På andra plats finns sensommaren och hösten storsäljare K800i som fortsätter att dominera segmentet avancerade kameramobiler framför närmaste konkurrenten Nokia N73, vilken återfinns på listans åttondeplats. Trean K610i klarar bara precis av att hålla undan från Sony Ericssons nya Walkman-mobil W850 som tar listans fjärde och femteplatser med sina svarta respektive vita modeller. Den ljusblå versionen av listettan Z610 kommer sexa och på sjunde plats ligger Sony Ericssons smartphone P990 som äntligen finns i butik. I botten på listan återfinns vårens och sommarens båda storsäljare, Nokias smarta slider 6280 och LGs runda vikmodell U300, båda i orange. 1. (ny). Sony Ericsson Z610i Pink 2. (1). Sony Ericsson K800i Black 3. (2). Sony Ericsson K610i Red 4. (ny). Sony Ericsson W850i Black 5. (ny). Sony Ericsson W850i White 6. (ny). Sony Ericsson Z610i Blue 7. (ny). Sony Ericsson P990 8. (ny). Nokia N73 9. (7). Nokia 6280 Orange 10. (5) LG U300 Orange Den här topplistan visar försäljningen under den gångna månaden via 3s website, telesales, 60-talet egna 3butiker och närmare 1000 återförsäljare över hela landet. Siffran inom parentes är förra listans placering. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://tremedia.episerverhotell.net/login.asp Användarnamn: press Lösenord: press Johan Othelius, Marknadschef 3 Mobil: +46 (0)735-333 222 E-post: johan.othelius@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 13,5 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se