Surfa i 3 Danmarks 4G-nät till samma pris som i Sverige

Surfa i 3 Danmarks 4G-nät till samma pris som i Sverige

Mobiloperatören 3 Sveriges kunder har sedan några år tillbaka kunnat ringa, sms:a och surfa i 3 Danmarks 3G-nät till samma pris som de gör i Sverige. Från och med idag surfar de även i 3 Danmarks 4G-nät med samma priser som gäller inom Sveriges gränser.

Igår presenterade EU-kommissionen sitt förslag om att avskaffa roamingavgifterna inom EU-länder till sommaren 2014. Mobiloperatören 3 är inte sena med att gå mot EU-kommissionens mål och inför nu samma priser för svenska kunder som befinner sig i 3 Danmarks 4G-nät som i Sverige. Det innebär att svenska 3-kunder kan använda sin mobil eller mobila bredband precis som vanligt i 3s 3G- och 4G-nät i Danmark.

-  Satsningen som infördes för några år sedan har varit mycket lyckad och omtyckt. Eftersom vi nu lanserat vårt 4G-nät ser vi det som en självklarhet att våra svenska kunder även ska kunna nyttja 4G-nätet i Danmark till samma pris som de gör i Sverige, säger Nicholas Högberg, vd på 3 Sverige.

Om kunden hamnar i något annat nät i Danmark gäller roamingpriser enligt standardprislistan för utlandssamtal såvida kunden inte har någon tilläggstjänst som ändrar roamingpriset, t ex 3Norden, 3Surfpass Europa eller 3Samtal Europa.

För pressfrågor var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

Malin Harman, Information & PR, 3