Tre är ett av Sveriges mest attraktiva företag att göra karriär på

För fjärde året i rad har Karriärföretagen utsett Tre till en av de 100 arbetsgivare som har högst kvalitet i sitt employer branding-arbete och som kan erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för studenter och young professionals.

- Det är väldigt roligt att vi fortsätter vara en av Sveriges mest spännande arbetsplatser. Vi satsar mycket på vår kultur för att skapa en gemenskap där alla känner sig delaktiga och har kul på jobbet. Att de också uppmärksammar vårt arbete med att hitta nya talanger är extra roligt, säger Elias Berglund, HR-chef på Tre.

Tre har uppmärksammats för flera employer branding-initiativ de senaste åren – exempelvis 2014 då man som första svenska bolag införde flexibla helgdagar där anställda kan välja att byta ut svenska traditionella helgdagarna mot andra dagar som passar medarbetarens tro, religion eller övertygelse bättre. Ett annat initiativ som fick stor spridning var när man 2016 införde möjligheten att söka samtliga listade jobb på Tres hemsida via Instagram, Snapchat, Facebook och Twitter.

Karriärföretagens motivering
Genom ett engagemang och karriärmöjligheter för sina medarbetare arbetar Hi3G Access med Employer Branding. Med en mångfald och unik laganda utvecklas medarbetarna inom verksamheten. Och ett aktivt fokus på att leta nya talanger utses härmed Hi3G Access till ett av Sveriges Karriärföretag 2019.

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre påwww.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.