Tre i topp i Svenskt Kvalitetsindex

I årets undersökning om kundnöjdhet från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) visar resultatet en stark uppgång för Tre på privatmarknaden. Även systerbolaget Hallon betygsätts högre än tidigare mätningar och sticker ut som en av de bästa i branschen.

- Det är oerhört glädjande att se att det gedigna arbete vi gjort de senaste åren för att förflytta varumärkets position och förbättra kundupplevelsen har bidragit till att vi nu för första gången är högst rankade av de fyra stora operatörerna”, säger Rune Pedersen, chef för privatmarknaden på Tre.

Inom privatmarknaden ökar Tre mest av de stora operatörerna från 64,3 procent till 66,8 procent och har därmed högst kundnöjdhet bland de fyra stora operatörerna.

- Undersökningen visar att service, prisvärdhet och flexibilitet har ökat i betydelse för privata kunder, vilket ligger perfekt i linje med vår marknadsposition som den hjälpsamma och flexibla kompisen, fortsätter Rune Pedersen.

Hallon rankas näst högst av alla operatörer och uppnår i årets mätning 75,2 procent, en ökning på 3,2 procentenheter från föregående år.

Årets undersökning visar även att service-frågor blivit viktigare för både privat- som företagskunder. Bland såväl privata som företagskunder är det tydligt att klagomål som löses vid första kontakt bidrar starkt till helheten av kundupplevelsen. Dessutom visar undersökningen att privata kunder är mer missnöjda med den support de får i jämförelse med företagskunder.

- Vår kundservice sitter centralt i organisationen och är en del av ledningen, detta med syfte att vara kundens öra ut mot organisationen vilket skapar ett värde både för kunder och medarbetare, säger Silvia Bakir, kundservicedirektör på Tre.

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.