Tre låter dig snylta på dina vänner

Tre låter dig snylta på dina vänner

Idag startar Tres nya reklamkampanj. Det är den första breda kampanj som tagits fram sedan Jim Carlberg tog över som marknadschef i somras. Reklamen lyfter fram familjetjänsten 3Samla som lanserades tidigare i höstas. Idén med kampanjen är att med ett humoristiskt anslag visa att erbjudandet är så bra att väldigt många vänner, familj och grannar vill snylta på ditt Tre-abonnemang.

– Med humor, värme och glimten i ögat vill vi visa att det här är ett så bra erbjudande att man kan låta familjen, kompisar, grannen eller vem som helst snylta på en. Det är ett roligt och lättillgängligt sätt att visa på konsumentnyttan, säger Jim Carlberg, marknadschef på Tre.

3Samla är Tres svar på familjeabonnemang och innebär att alla Tre-kunder kan lägga till vilka de vill till sitt abonnemang för bara 99 kronor per person och månad. Har man ett obegränsat Tre-abonnemang kan man alltså ge sin kompis obegränsad surf för mindre än en hundring i månaden. En deal som många vill ta del av i den nya reklamkampanjen.

Jim Carlberg kom till Tre som interim marknadschef i början av sommaren och tog över permanent den 1 oktober. Det här är Tres första stora kampanj sedan bytet av marknadschef.

– Telekom är en tuff marknad och branschen blir mer likartad och rör sig åt samma håll. Vi vill befästa vår roll som utmanare och behöver vara ännu tydligare och bryta mönstret. Vi är inne i en väldigt spännande fas just nu där det händer mycket, både för Tres varumärke och vår affär, säger Jim Carlberg.

Kampanjen är framtagen av Ingo och Tre Creative Agency. Filmerna är regisserade av Tomas Skoging på Acne.