Tre storsatsar på familjen

Tre storsatsar på familjen

Tre ger sig in i kampen om familjerna och lanserar konkurrenskraftiga 3Samla. Alla Tre-kunder kan nu lägga till vilka de vill till sitt abonnemang för bara 99 kronor per person och månad. Det gör det möjligt att få obegränsad surf under hundringen och lättare än någonsin att minska familjens mobilräkning rejält.

- I våras förenklade vi företagsmarknaden, nu kände vi att det var dags att ta oss an familjesegmentet. Det här är ett tydligt exempel på vad vi på Tre alltid strävar efter, det ska vara enkelt och attraktivt för kunderna och samtidigt utmana marknaden, säger Haval van Drumpt, vd på Tre.

Med 3Samla kan alla som har ett abonnemang hos Tre lägga till upp till fem personer på sitt abonnemang för bara 99 kronor per person och månad. Då ingår fria samtal och SMS och alla delar på surfen som ingår i abonnemanget. Det innebär att tre personer kan dela på ett 3Surfa Obegränsat för endast 232 kronor per person och månad. Då ingår dessutom tilläggstjänsten 3Världen som gör det möjligt att surfa som hemma i 80 länder.

Det går att välja fritt vilka personer, eller andra enheter, man vill lägga till. Det behöver varken vara familjemedlemmar eller personer som är skrivna på samma adress.

- Det här erbjudandet passar fler än bara familjer och par. Nu kan man till exempel låta fem kompisar snylta på ens Tre-abonnemang och ge dem tillgång till tjänster som 3Världen och fri musiksurf. Vem skulle inte vilja ha en sådan kompis, säger Rune Pedersen, chef för konsumentaffären på Tre.

Om 3Samla
När du köper mobilabonnemang hos Tre kan du lägga till 3Extra Användare till ditt abonnemang för 99 kr/användare och månad utan bindningstid. Gäller 3Surfa-abonnemang från 5GB och uppåt. Abonnemangets bindningstid påverkas inte av att andra läggs till eller tas bort. Om du samlar dina mobilabonnemang hos Tre får du dessutom 100 kr rabatt/månad på 3Bredband Hemma med obegränsad surf.

Läs allt om 3Samla på Tre.se.

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.