Världens snabbaste 3G-mobil hos 3

Världens snabbaste 3G-mobil hos 3

Nokia Lumia 900 är världens snabbaste 3G-mobil med en nedladdningshastighet på upp till 32 Mbit/s. Mobiltelefonen fick högsta betyg på CES-mässan i Las Vegas tidigare i år.

Nokias nya modell liknar Lumia 800 till utseendet men det är storleken, nedladdningshastigheten och batteritiden som skiljer dem åt. Nokia Lumia 900 har en knivskarp 4,3 tums AMOLED pekskärm av härdat glas. Spela in högklassig video i HD-kvalitet och fotograferar gör användaren med mobilens förstklassiga 8-megapixelkamera som har F2.2 Lins, autofokus och LED-blixt. Nokia Lumia 900 använder operativsystemet Windows Phone 7.5 Mango vilket ger tillgång till Market Place där tusentals applikationer och spel kan laddas ned. Nokia Lumia 900 kan köpas i svart färg.

Mobiltelefonen har även WiFi, GPS och Nokia Kör– en fullfjädrad navigeringslösning med fria kartor och full navigering. Med Lumia 900 har användaren mer än bara en kontaktlista. I den så kallade kontakthubben är Facebook, Messenger, Windows Live och Twitter fullt integrerat så att det enkelt går att se vad som sker i vänskapskretsen. Dessutom går det att streama musikspellistor gratis med MixRadio. Mobilens taltid är upp till 7 timmar och standby-tiden är upp till 300 timmar. Nokia Lumia 900 har Turbo3G Pro + som ger en nedladdningshastighet på upp till 32Mbit/s. Nokia Lumia 900s inbyggda minne är på 16 GB.

Från och med i dag, den 4:e juni, kan Nokia Lumia 900 köpas hos 3s butiker, återförsäljare, telesälj, kundservice och på tre.se. Kontantpriset för privatpersoner är 4 995 kronor inklusive moms. Vid köp av 3Surf Max 3Pott 399 eller 3Surf Duo med 24 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad. Företagspriset för mobilen är 3 996 kronor exklusive moms. Vid köp av 3Business XL eller 3Business Surf Plus med 24 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad.

Mobilbilder:

Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/

Om du vill veta mer eller köpa Nokia Lumia 900 besök www.tre.se eller ring telesälj på 020- 33 33 33.

För mer information var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

Malin Harman, Information & PR, 3