Lindeman's Bin 30 Sparkling Rosé - på Systembolaget från 1a mars.

Premiär för australiensiskt rosébubbel på Systembolaget – fira in våren med nya Lindeman’s Bin 30 Sparkling rosé

Lagom till våren lanseras nu Lindeman’s Bin 30 Sparkling Rosé, ett mousserande rosévin från South Eastern Australia som kommer stå på Systembolagets hyllor från och med 1a mars. Lindeman’s utökar sin portfölj med en elegant och fruktig rosé gjord på de, för mousserande vin, klassiska druvsorterna, Chardonnay och Pinot Noir. Lindeman’s Bin 30 Sparkling Rosé passar utmärkt till vårens och sommarens festligheter och är i dagsläget den enda australiensiska mousserande rosén hos Systembolaget.

De australiensiska vinmakarna på Lindeman’s introducerar nu en ny medlem i Bin-serien i form av en unik blend som tagits fram exklusivt för Systembolaget med den svenska konsumentens smakprofil i åtanke. Lindeman’s Bin 30 Sparkling Rosé är ett torrt, fruktigt och friskt mousserande rosévin med en bärig smak av mogna jordgubbar, hallon samt inslag av persika som nyanseras av citrustoner från blodapelsin. Vinet passar lika väl till påskbuffén som till vårens mingel och sommarens grillmiddagar.

På Karlstad Vin & Deli, den 17-18 februari, var Lindeman’s Bin 30 Sparkling Rosé ett av vinerna som ingick i Vinsmarts provning. Michel Jamais som deltog i provningen var positivt överraskad.

- Imponerande att det går att göra sådan kvalitet för det här priset!

Lindeman’s Bin 30 Sparkling Rosé passar utmärkt att avnjuta som fördrink eller tillsammans med lättare rätter så som fisk- och skaldjursrätter, samt kryddstark mat med asiatiska inslag. Det är ett härligt vår- och sommarvin som gör vilken picknick som helst till något lite extra.

_____________________________________________________________________________________________

Lindeman’s 175 år

I samband Lindeman’s 175 års jubileum introducerar det australiensiska vinhuset ett nytt utseende på de uppskattade vinerna ur Bin-serien. Flaskornas etiketter har fått ny design som innefattar slående konstverk av den erkände, australiensiske konstnären David Bromley. Bromelys konstverk har inspirerats av vinet i flaskan, och liksom Lindeman’s så har även hans mål varit att frambringa ett leende hos de som avnjuter ett glas av Lindeman’s produkter.

Lindeman’s Bin 30 Sparkling Rosé är först ut med att introducera Bin-seriens nya utseende med David Bromleys konstverk.

Lindeman’s Bin 30 Sparkling Rosé

Lindeman’s Bin 30 Sparkling Rosé är ett torrt och elegant mousserande rosévin gjort på en blandning av druvorna Chardonnay och Pinot Noir. Vinet har en doft av jordgubb med en viss ton av citron och lime samt en frisk smak av mogna bär, persika och blodapelsin med härlig och lång eftersmak.

Alkohol: 11% | Artikelnr: 7413 | Pris 69 kr