Wolf Blass chefsvinmakare Chris Hatcher

Wolf Blass Chefsvinmakare Chris Hatcher kommer till Stockholm

En av Australiens mest hyllade vinmakare, Chris Hatcher på Wolf Blass, bjuder in till vinprovning. Chris Hatcher började som vinmakare på Wolf Blass 1987 och har ett flertal prestigefulla priser med sig i bagaget. Den 10 September bjuder chefsvinmakaren in till en vinprovning för medier där möjligheten ges att provsmaka allt från kommande decembers lansering till Wolf Blass Black Label. Redan nu går det att anmäla sitt intresse.

Det australiensiska vinhuset Wolf Blass grundades i Barossa Valley 1966 och har sedan dess vuxit från ett blygsamt plåtskjul till att idag räknas som ett av världens mest framgångsrika och prisbelönade vinhus. Sedan Chris Hatcher kom in 1987 och tog över ansvaret för vinhuset har Wolf Blass flera gånger utsetts till Winemaker of the Year, International Winemaker of the Year och nu senast 2016, Red Winemaker of the Year på prestigefulla International Wine and Spirit Competition. Bakom Wolf Blass framgångar står en obeveklig jakt på kvalitet och triumf, något som grundaren Wolfgang Blass personifierade.

För den som är intresserad av att ta del av Chris Hatchers kunskap och prova på Wolf Blass breda portfölj, annordnas en vinprovning för medier den 10 September i centrala Stockholm. Förutom att provsmaka kommande decembers lansering kommer det bjudas på viner från Wolf Blass Yellow-, Silver-, Gold- och Black Label.

Provningen beräknas pågå dagtid 14-16. För att reservera en plats samt motta detaljerad information, vänligen meddela ditt intresse till: Sophie.bugeja@tweglobal.com.