Ekologiska bärdrycker från Finnerödja

Ekologiska bärdrycker från Finnerödja

Vi ställer höga KRAV på våra drycker. Garanterat ekologiska produkter, inga onödiga tillsatser och låg sockerhalt.

Våra bärdrycker finns i flera härliga smaker – tranbär, granatäpple, havtorn, lingon och blåbär. Och alla är precis lika goda. De är dessutom KRAV-märkta, varsamt sötade med ekologiskt råsocker och är helt fria från färgämnen, bekämpningsmedel och konserveringsmedel.

Vi vill hålla smaken av bär så naturlig som möjlig. Dryckerna har en god syrlighet som gör dem perfekta som måltidsdryck eller som en svalkande paus när det är varmt ute, eller inne. Sätt lite sommarfärg på din inköpslista och friska upp ditt kylskåp med våra bärdrycker.

Vilda bär kan KRAV-märkas om området är godkänt och plockarnas arbetsvillkor är kontrollerade.

• Företaget som hanterar och säljer bären måste vara KRAV-certifierat. Dessutom ska området där bären plockas vara KRAV-godkänt.
  • Att ett område är KRAV-godkänt innebär att marken inte får ha konstgödslats och besprutats de senaste tre åren. Ingen plockning är tillåten på hyggen tre år efter trädplantering, eftersom skogsplantorna ofta är behandlade med kemiska medel. Området får heller inte ligga för nära trafikerad väg eller annan föroreningskälla.
  • Ett socialt ansvarstagande är också en viktig del i KRAV-märkningen. Det innebär att man även kontrollerar plockarnas villkor. De ska ha bra boende, information på sitt språk och kollektivavtalsenlig lön bland annat.
  • I en förädlad produkt, till exempel KRAV-märkt blåbärsdryck, är inte bara bären KRAV-märkta utan alla ingredienser är producerade enligt KRAVs regler och inga onödiga tillsatser har använts.

Källa: KRAV

HEBA Food & Beverages

Christian Mahrle, Marknadschef

Telefon: 0457-240 85, E-post: christian@heba.se

Taggar

Butiken är vår affär

Tredo är verksamt inom svensk dagligvaruhandel, en marknad som präglas av stark konkurrens och ett fåtal dominerande kundblock. Då konkurrenssituationen och andra förutsättningar kan variera är vår anpassade, flexibla säljlösning en viktig del för att lyckas. Sedan vår ursprungliga start 1953, har vi hjälpt våra uppdragsgivare med allt från totalansvar för svensk dagligvaruhandel till rena säljuppdrag, alltid anpassat till uppdragsgivarens behov och önskemål. Vår erfarenhetsbank står till våra uppdragsgivares förfogande för ex. tips och idéer, förslag till kampanjer, kundkontakter, lämpligt butiksmaterial m.m.

Genom uppdaterad teknik och vårt CRM-system kan både vi och våra uppdragsgivare hela tiden följa utfallet av aktuella arbetsuppgifter, till och med ner på enskild kund. Genom säljkårens besök når vi butiker som svarar för ca 90 % av dagligvaruhandelns omsättning.

Hela vår verksamhet präglas av långsiktighet. Detta gäller såväl samarbeten som exempelvis utveckling av anställda. Genom utbildning är det vår strävan att ständigt bli bättre och därigenom utvecklas. Ibland har även våra uppdragsgivare deltagit.

Minst en gång per år träffas vi och uppdragsgivarna tillsammans i gemensamt möte. Vid dessa möten diskuterar vi aktuella frågor av alla slag och ibland fattas beslut om gemensamt agerande.

Tredo AB
Wedavägen 24 A