GustaMente - färsk glutenfri pasta från Italien

Nu kommer det Italienska premiummärket GustaMente till Sverige! GustaMente produceras i regionen Emilia Romagna i norra Italien. Pastan består av 26 procent ägg och innehåller inte konserveringsmedel, palmolja eller förtjockningsmedel. Tortellini är även laktosfri! En världsunik förpackning gör att pastan kan förvaras i rumstemperatur och ger en hållbarhet på sex månader från produktion.

Buon Appetito!

Volym: 250g
Ingredienser pasta: Mjölblandning (majsmjöl, majsstärkelse, rismjöl, potatisstärkelse, ärtmjöl, vegetabiliska fiber, naturliga aromer), ägg 26%, solrosolja
Land: Italien
Producent: GustaMente

GustaMente produceras i hjärtat av området Emilia Romagna som sägs var den fyllda pastans ursprung. De har tillverkat färsk fylld pasta i 40 år men år 2015 bestämde de sig för att ställa om produktionen till endast glutenfria produkter. Detta gör risken för kontaminering obefintlig då hela produktionsanläggningen är till för endast glutenfria produkter. Utveckling av produkterna har skett i samarbete med universitetet i Bologna och förpackningstekniken som används är världsunik. Idag producerar man cirka 2 miljoner kilo per år och kunderna finns över hela Europa.

Du hittar pastan på Coop, Willys och Hemköp

Heba Food & Beverages