Succé för lansering av Trejon Multiforest på Elmia

Succé för lansering av Trejon Multiforest på Elmia

Trejons nya modellserie skogsvagnar, Multiforest - New Edition, fick stor uppmärksamhet på världens största skogsmässa Elmia Wood.

- Både svenska och utländska besökare visade stort intresse för New Edition. Det känns väldigt positivt för det här är en produkt som vi tror har stort potential internationellt, säger Michael Saure, Export Manager, Trejon.

Det var under Elmia Wood som nya modellserien Trejon Multiforest visades upp första gången. Mässan som är världens största skogsmässa hade 41 834 unika besökare och i år var andelen internationella besökare fler än någonsin. De besökare som stannade till i Trejons monter hade många frågor om den nya modellserien skogsvagnar.

- Lanseringen blev väldigt lyckad. Kunderna var väldigt intresserade av de ökade lastarealerna och utökade nyttolasterna. Det tillsammans med de nya smarta detaljerna på vagnarna och kranarna gjorde att många ordrar skrevs, säger Michael Saure, Export Manager, Trejon.

Trejon Multiforest är konstruerad för tuffa förhållanden och med modellserien New Editionen är skogsvagnarna tagna till ännu högre nivåer. Det är vagnar mellan 6,5 till 10,5 ton som har fått nya benämningar och uppgraderingar. Den nya modellserien har fått uppgraderade grindar där last-arean har blivit större för att passa till de aktuella storlekarna på vagnarna.

Serien har nya hjulaxlar med ökad kapacitet och fler enklare alternativ för olika bromssystem. Dragbommen är nu bultad och är justerbar mellan hög och låg position. Även dragöglan, i DIN-standard, kan justeras i höjdled. Modellserien är också framtagen för att öka säkerheten. Bankarna har blivit förstärkta och utrustade med räfflade ytor som ger stabilare last, samt öglor för enkel lastsäkring.

Produktions- och leveranstid är hösten 2017. Kontakta Trejons säljkontor i Norge, Agro Traders för mer information.

Epost: post@agrotraders.no

Trejon, med huvudkontor utanför Umeå, har anor tillbaka till 1940-talet. 1980 expanderade företaget och blev generalagent för lantbruks- och entreprenadmaskiner i Sverige. Idag är vi en av de ledande maskinleverantörerna inom lantbruk, skogsbruk, entreprenad och parkverksamhet via ett rikstäckande nät av återförsäljare.

Trejon har över 75 försälljningsställen i Sverige och övriga Europa. Samtliga av våra återförsäljare innehar Trejon Center Certifikat vilket innebär att de regelbundet genomgår produkt- och produkttekniska utbildningar. Detta för att Du som kund ska få bästa möjliga maskin anpassad för Ditt behov.

Trejon har mångårig erfarenhet inom brancshen - både som grossist och som producent. I vårt breda produktprogram ingår flera av Europas ledande maskintillverkare; Pöttinger, Tebbe, Speed, Pichon, HakkiPILKE, Berti, Rotomec, MT-vagnen, Multicargo m.fl. Dessutom är Trejon egen producent av OPTIMAL-maskinerna för park och vägunderhåll och MULTIFOREST skogsvagnar och kranar.

Trejon har under de senaste 10 åren haft en mycket god omsättningsökning. De senaste åren har vi dessutom drastiskt ökat vår omsättning på exportmarknaden.

Trejon är ISO-certificerade inom kvalitet 9001 och miljö 14001, vilket innebär att kvalitén på Trejons åtaganden höjts ytterligare.

Sammanfattningsvis vill vi påstå att kvalitet alltid lönar sig!