Trejon Optimal VPX370

Trejon Optimal VPX – Vikplogar för proffsen

Trejon lanserar på Svenska Maskinmässan en ny generation Vikplogar, producerade i den egna fabriken och marknadsförda under varumärket Trejon Optimal. Trejon Optimal VPX serien omfattar i första steget bredder på 290, 330 och 370 cm och erbjuder många unika fördelar så som integrerat flytfäste samt positiv skärvinkel.

De nya Trejon Optimal VPX modellerna kommer ersätta tidigare VPT- och delar av modellerna i VP-serien. Det avfjädrade stålet på den nya serien är utformad med en 15 graders positiv vinkel, något som förbättrar funktionen och ger ett renare skär även i höga hastigheter. Vingformen är också uppdaterad men ännu bättre funktion för att kasta iväg snön.

• -”I Trejon Optimal VPX har vi samlat erfarenheter under många år som tillverkare av vägunderhållsprodukter. Vissa lösningar är helt nya, andra har vi redan idag på våra U-plogar och de bultade redskapsfästena är exempelvis samma som vi använder till våra sopmaskiner.”, säger Johan Schols marknadschef på Trejon.

Modellerna har integrerat flytläge som med hjälp av fyra individuella länkarmar ger ett stort rörelsemönster både vertikalt och horisontellt. Plogarna kan sedan kompletteras med bultade redskapsfästen allt för enkel anpassning till olika redskapsbärare.

Centrumkroppen är smalare och tillåter en större vinkling av vingarna, nu hela +/- 38 grader vilket gör plogarna smalare i transport. VPX plogarna levereras som standard med stödtallrikar med steglös justering. Som standard sitter även en diagonalventil för manövrering av plogens vingar separat en och en eller båda tillsammans synkroniserat som en diagonalplog, allt manövreras med endast ett dubbelverkande hydrauluttag.

• -”Den positiva skärvinkeln, flytfästet, vingarnas form och den smala centrumkroppen är alla fördelar som gör stor skillnad i det praktiska arbetet för våra kunder. Det är av dessa anledningar vi utvecklat den nya serien och också därför som vi ser framför oss en kommande succéprodukt”, avslutar Johan Schols.

Alla Trejon Optimals produkter tillverkas i vår egna fabrik, en fabrik utrustad för att möta högst ställda krav från användare. Tillverkningsprocessen innefattar bland annat laserskärning, robotsvetsning, blästring och pulverlackering.

Serien premiärvisas på Svenska Masskinmässan i Stockholm i slutet på maj och kommer börja levereras under hösten 2018.

Genom att kombinera ett brett produktprogram med stor yrkesskicklighet och hög servicenivå ger vi er den bästa helhetslösningen som skapar en hållbar och kostnadseffektiv framtid. Trejon är ett stabilt familjeföretag med lång historik och erfarenhet, som alltid tänker långsiktigt, lägger vi stort engagemang i att leverera kvalitet i varje steg av våra uppdrag. I vårt arbete inspireras vi av ny teknik och våra kunders behov, för att erbjuda vad som krävs för att just deras arbetsdag ska bli så enkel och bra som möjligt.

Trejon har över 75 försäljningsställen i Sverige och internationellt. Samtliga av våra återförsäljare innehar Trejon Center Certifikat vilket innebär att de regelbundet genomgår produkt- och produkttekniska utbildningar. Detta för att Du som kund ska få bästa möjliga maskin anpassad för Ditt behov.

Trejon har mångårig erfarenhet inom branschen - både som producent och grossist. Trejon är egen producent av OPTIMAL-maskinerna för park och vägunderhåll, kompaktlastaren FLEXITRAC och MULTIFOREST skogsvagnar och kranar. I vårt breda produktprogram ingår flera av Europas ledande maskintillverkare; Trioliet, Teagle, Speed, Pichon, HakkiPILKE, Berti, Rotomec, Multicargo, Pel-Tuote, Göweil m.fl.

Trejon har under de senaste 10 åren haft en mycket god omsättningsökning. De senaste åren har exportmarknaden utmärkt sig och visat en stark omsättningsökning.

”Tillsammans skapar vi en bra dag – en Trejondag.”