Pressmeddelande -

WoodWing släpper Enterprise version 7.5 - fullt integrerad med Adobe Digital Publishing Suite

Den senaste versionen av WoodWings publiceringssystem Enterprise är nu helt integrerad med Adobe Digital Publishing Suite (DPS).

Integrationen gör det möjligt för alla som jobbar med grafisk produktion att dra nytta av arbetsflödesverktygen i Enterprise och direkt publicera mot tryck, webb, läsplattor och sociala media. De intuitiva produktionsverktygen för InDesign tillsammans med administrationsprogrammet ContenStation förenklar och snabbar upp produktionen av digitala publikationer. De tar även bort mycket av komplexiteten kring Adobe DPS då all administration sköts centralt via Content Station istället för Adobes webb-baserade portaler.

Den nya versionen Enterprise 7.5 har även ett antal andra förbättringar, t ex ett helt nytt verktyg för att redigera texter direkt i InDesign-dokument via webben samt möjligheten att jämföra olika versioner av dokument som redigerats och därmed smidigt spåra förändringar.

Enterprise 7.5 stöder den senaste Adobe Creative Suite version 5.5, såväl som version 5.

Digital publisering i ett effektivt digitalt arbetsflöde

Integrationen av Adobe DPS i WoodWings Enterprise system gör det möjligt att effektivt skapa, hantera och publicera sitt innehåll för läsplattor och andra mobila enheter inifrån en helt kontrollerad arbetsflödesmiljö. WoodWings Enterprise system erbjuder inte bara en mängd effektivitetsvinster där man arbetar tillsammans i en publikation - den har också direkta förhandsvisningar av digitala publikationer i InDesign och Content Station, liksom möjligheten att med en enkel knapptryckning direkt publicera till Adobe Distribution Service.

För att kunna mäta framgången av sina digitala upplagor ingår även Adobe DPS Analytics som drivs av Omniture.

• digitala produktionsprocesser
  • ipad
  • läsplattor
  • trifolium
  • woodwing

• Göteborg

Med kunskap om kundens behov säljer vi, som långsiktig partner, effektivare it-lösningar vilka ger kunden konkurrensfördelar. Vi säljer konsultation, utbildning och ett intelligent urval av kvalitativa produkter och programvaror till arkitekter, reklam-, informations- och marknadsavdelningar, reklambyråer, prepress, tidningar & tryckerier, webbyråer, video-, film-,radio- och TV-produktionsbolag.

Larsolof Nilsson

Johan Lindahl