Täck- & Väggbricka 60-40 cc

Från 60 cc till 40 cc med en bricka!

Täck- & Väggbricka 60-40 cc
Med de nya branschreglerna Säker Vatten 2021:1 har vissa installationsmetoder försvårats. Möjligheten att dra utanpåliggande rör med 40 cc blir arbetsam och svår att utföra. I Trio Perfektas nya blyfria sortiment hittar du nu en smart och unik lösning. Genom att justera brickans hålbild möjliggörs ett centrumavstånd mellan rören på den synliga sidan i badrummet på 40 cc. Samtidigt som ett centrumavstånd på 60 cc erhålls vid rörgenomföringarna. Brickan fungerar både för horisontell och vertikal rördragning.

Som hjälpmedel finns en fixtur som kan användas vid montage med väggbockstöd.

Funktioner och kvaliteter

• Typgodkända väggbrickor
  • Med plats för tätskikt
  • Blyfritt material
  • Demonterbara kopplingar för 15 & 16 Pex
  • Täckplugg som döljer skruvhuvud
  • Packning mot vägg för ett bättre montage

Efterfrågan på blyfria VVS-produkter ökar med byggföretagens nya hållbarhetsstrategier
Trio Perfekta har varit tidigt ute med att erbjuda blyfria VVS-produkter. Ett helt nytt sortiment med olika VVS-detaljer har utvecklats. Resultatet har blivit ett utbud av blyfria och installationsvänliga produkter.

”Vårt nya sortiment visar riktningen vi tagit ut för framtiden. Konkurrenskraftiga produkter i bra kvalitet, till priser som tål att jämföras. Med ett försprång i materialval som är skonsammare för miljö och hälsa.”

- Johan Niklasson, VD