Trio erhåller order från FöreningsSparbankens Telefonbank

Trio har fått en beställning från FöreningsSparbankens Telefonbank för installation av TeleVoice Recorder, Trios produkt för digital samtalsinspelning. TeleVoice Recorder är en mjukvara som kommer att integreras på det befintliga Televoice system som hanterar Telefonbankens telefonsamtal för självbetjäning och personlig service. FöreningsSparbanken har idag över 2 miljoner kunder som är anslutna till Telefonbanken och varje år hanteras över 60 miljoner samtal via den talsvarstjänst för självbetjäning och personlig service som Trio redan tidigare levererat. Trio skräddarsyr TeleVoice Recorder för att möta FöreningsSparbankens framtida krav på digital samtalsinspelning vilket ökar säkerheten för både deras kunder och medarbetare. ”Vi är glada och stolta att få förtroendet att vidareutveckla en av FöreningsSparbankens mest affärskritiska applikationer. Denna order bekräftar att våra produkter och lösningar för telefonibaserade kundtjänstsystem ligger i framkant av utvecklingen och uppfyller de komplexa behov som krävande kunder har,” säger Michael Stubbing, chef för Trio Enterprise. TeleVoice Recorder utvecklas inom Trio:s produktområde Trio TeleVoice. Över 600 installationer har tidigare gjorts av system baserade på plattformen TeleVoice och kunderna utgörs främst av mellanstora och stora företag och organisationer. För ytterligare information kontakta: Anders Leideman, VD Trio AB, +46 (0) 8 457 3018 Trio utvecklar system för företagstelefoni som ökar den interna effektiviteten, förbättrar kundservicen och ökar kontrollen över telefonikostnaderna. Cirka 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks flera ledande mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som erbjuder en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som möjliggör integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com

• Kontrakt, uppdrag