Välkänd serie-entreprenör startar tjänst för rabatter och rabattkoder

Med en ny tjänst erbjuder serie-entreprenören Jonas Lejon rabattkoder och erbjudanden direkt till slutkunder. Tjänsten heter HittaRabatt och har en unik vinkling på hanteringen av rabattkoder.

"Vi har sett en otrolig efterfrågan på denna typ av tjänst och i USA exempelvis är detta mycket utbrett", säger grundaren Jonas Lejon.

Rabattkoderna som återfinnes sluts via affiliate-nätverk eller direkt med E-handlare. Användare kan även själv tipsa om attraktiva rabattkoder eller bedöma de som redan finns inlagda.

Målgruppen är framförallt kvinnor i åldrarna 20-40 år som handlar aktivt på Internet.

"Att detta är en win-win situation för E-handlare och slutkonsumenter råder ingen tvekan på kan vi se på vår statistik utifrån köp som genomförs av våra besökare", berättar även Jonas.

Tjänsten lanserades i December 2013 mitt under julhandeln.