Trioworld WasteWrap

Nytt inom balningsteknik: Sopbalsfilmen WasteWrap med återvunnet innehåll och lägre koldioxidavtryck.

Vi presenterar vår nya sopbalsfilm WasteWrap med mer än 30% återvunnet material (PCR, post-consumer recyclates).

Hittills har film för avfalls- och sopbalning vanligtvis tillverkats av nytt råmaterial. På Trioworld har vi tagit fram en lösning som är mer hållbar: Sopbalsfilm som består av mer än 30% PCR-material. Återvunnen plast som är certifierad av Recyclass

Klimatpåverkan

Att sänka koldioxidavtrycket är något vi alla arbetar med. Balning av avfall är redan ett mycket effektivt sätt att hantera och transportera bulkmaterial, vilket minskar både volym och svinn. Genom att ersätta nytt råmaterial med ett mer hållbart alternativ kan vi nu minska avfallshanteringens klimatpåverkan. På företagsnivå kan det innebära en enorm skillnad i koldioxidpåverkan! Den här nya produkten minskar koldioxidavtrycket med 29% jämfört med en produkt av endast nytt råmaterial.

Dessutom har vi utformat den här filmen med särskilt optimerad vidhäftning för kontinuerliga prestanda och täta balar. Det hjälper till att kapsla in materialet, vilket minskar risken för dålig lukt och läckage.

Bra att veta: WasteWrap kan enkelt kombineras med vår mantelfilm, som även den finns tillgänglig med minst 30% PCR, eftersom de här filmerna ibland används tillsammans.

Testad för framgång

Vi är glada att kunna informera dig om att den här nya filmen har utvärderats sedan 2020, i olika avfallsapplikationer och maskiner, och uppvisat stor framgång. Vår livscykelutvärdering visar att den faktiskt kan minska klimatpåverkan.

Det här kan du förvänta dig

En ny väg till hållbarhet med vår nya sopbalsfilm för förstklassiga prestanda och minskat koldioxidavtryck. Med sedvanlig tillförlitlig kvalitet, teknisk support och leveranser i tid.

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor. Vi ser fram emot att höra från dig!

Anders Larsson

Anders.Larsson@trioworld.com

Om Trioworld
Trioworld grundades 1965 och utvecklar innovativa och hållbara plastfilmsprodukter. Företaget är en
av de ledande aktörerna inom segmentet med en omsättning på 6 miljarder kronor och 1 450
anställda. Gruppens huvudkontor ligger i Smålandsstenar och har produktion i Sverige, Danmark,
Nederländerna och Frankrike. Produkterna säljs på den globala marknaden.