Trioworld investerar för att avsevärt öka brittisk sträckfilmskapacitet

Trioworld investerar för att avsevärt öka brittisk sträckfilmskapacitet

Trioworld utökar sin kapacitet i Storbritannien genom en betydande investering i automatiserad produktionsutrustning för handsträckfilm. Detta kommer att förbättra förmågan att förse marknaden med produkter mer effektivt i hela Storbritannien och Europa.

2022 förvärvade Trioworld de två brittiska bolagen Eurofilms och Quality Films, nu sammanslagna i Trioworld UK, vilket ger en stark position över hela landet. Genom denna investering stärker Trioworld UK sin kapacitet ytterligare av högpresterande konventionell och försträckt handfilm.

"Investeringen gör det möjligt för Trioworld att omgående öka sin produktionskapacitet inom handfilm och utöka vår verksamhet i resten av Europa", säger Per Holtstrand, Divisionschef, Sträckfilm på Trioworld. "Handfilm är en viktig del av vår verksamhet och denna investering visar vårt engagemang för att skapa värde för våra kunder", fortsätter Holtstrand.

Genom Trioworld UK Ltd har bolaget en fast bas på hemmamarknaden, och en utmärkt position att erbjuda ett ännu bredare utbud av kunder över hela Storbritannien, inte bara med högkvalitativa produkter utan också med utmärkt service och support.

"Vi är fast beslutna att leda vår bransch mot cirkularitet, kombinationen av denna nyligen genomförda investering och vår nylanserade organisation är en utmärkt bas för detta", säger Sonia Griffiths, VD för Trioworld UK.

Per Holtstrand, Division President, Stretch Film, +46 (0) 70 3272512

Sonia Griffiths, MD, Trioworld UK, +44 (0) 1543 577814

Helena Hed, Director of Marketing & Communications, Trioworld Group, +46 (0) 70 643 7975

Om Trioworld UK Ltd

Trioworld UK Ltd kombinerar de två ledande tillverkarna av högpresterande sträckfilm, Quality Films och Eurofilms, i ett företag. Med fokus på handsträckfilm erbjuder Trioworld UK high-performance sträckfilmslösningar för lastsäkerhet till kunder inom livsmedels-, dryck- och industriförpackningar. Företagets huvudkontor ligger i Telford, Storbritannien, med produktionsanläggningar i både Telford och Wolverhampton. Den årliga omsättningen är cirka 44 MEUR och det gemensamma företaget sysselsätter cirka 130 personer.

Trioworld, som grundades år 1965, är en ledande leverantör av högkvalitativ plastfilm och tillhandahåller lösningar för konsument- och industriförpackningar, transport- och lastsäkerhet, jordbruk, hygien och medicinsk teknik. Bolaget är en ledande aktör inom branschen med en omsättning på 850 miljoner EUR och 1 550 medarbetare. Gruppens huvudkontor ligger i Smålandsstenar och har sin produktion och återvinning i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien och Frankrike. Våra produkter säljs över hela världen.