Trioworld uppnår EcoVadis Platinum hållbarhetsranking för andra året i rad

Trioworld uppnår EcoVadis Platinum hållbarhetsranking för andra året i rad

Trioworld är stolta att meddela att man har tilldelats EcoVadis Platinum för andra året i rad. EcoVadis Platinum är den högsta nivån av erkännande från EcoVadis, en ledande leverantör av hållbarhetsutvärderingar för företag.

”Jag är hedrad över att vi för andra året i rad når Ecovadis Platinum, vilket är en bekräftelse av vårt stora engagemang för att integrera hållbarhet i vårt sätt att utveckla vår verksamhet och de kontinuerliga framsteg vi har gjort”, säger Andreas Malmberg, VD för Trioworld.

EcoVadis utvärderar årligen företag baserat på deras hållbarhetsarbete inom områdena arbetsrätt, mänskliga rättigheter, miljö, etik och hållbar upphandling. Företag utvärderas på dessa hållbarhetsområden och tilldelas en totalpoäng, vilket kan resultera i en medalj; brons, silver, guld eller platina. Endast 1% av de över 100 000 företag som utvärderats tilldelas Platinum-nivå.

”Denna utmärkelse är ett erkännande av det hårda arbete och engagemang hos våra anställda, som varje dag bidrar för att nå våra hållbarhetsmål. Vi ser fram emot att, tillsammans med våra kunder, fortsätta driva vår bransch mot en cirkulär ekonomi", avslutar Andreas Malmberg.

Läs mer om Trioworlds ESG strategi och mål på Trioworlds webbplats och ladda ner Trioworlds hållbarhetsrapport 2021.

Om Trioworld Group

Trioworld, som grundades år 1965, är en ledande leverantör av högkvalitativ plastfilm och tillhandahåller lösningar för konsument- och industriförpackningar, transport- och lastsäkerhet, jordbruk, hygien och medicinsk teknik. Bolaget är en ledande aktör inom branschen med en omsättning på 850 miljoner EUR och 1 550 medarbetare. Gruppens huvudkontor ligger i Smålandsstenar och har sin produktion och återvinning i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien och Frankrike. Våra produkter säljs över hela världen.

Press contact Group Director, Marketing & Communications 0706437975