Tripl föds- Vacation Relation går i graven

Nu kommer Tripl.com med ett nytt koncept, ett nytt team och starka finansiärer bakom sig.

För några månader sedan lanserades den sociala resetjänsten Vacation Relation som fick mycket uppmärksamhet. Tjänsten gick ut på att sammanföra resenärer som ska till samma destination vid samma tidpunkt. Inom några veckor, lagom till semestersäsongen, återlanserar de i det nya namnet tripl.com.

”Vi har fortfarande fokus på sociala resor men vi har lärt oss mycket och kommer nu med ett nytt namn och ett bredare koncept som gör att du har nytta av Tripl 365 dagar om året” säger medgrundaren David Los.

Precis som på tidigare Vacation Relation kommer användarna på Tripl att kunna komma i kontakt med andra resenärer. Nytt nu är att de även kommer att kunna se vilka som flyger in till deras hemstad samt att de kan komma i kontakt med lokalbefolkningen när de reser. Genom att via Facebook och LinkedIn koppla ihop användarens vänner samt vänners vänner får Tripl den stora världen att kännas mindre.

”Vi vill skapa plattformen som ger dig möjlighet att träffa människor från hela världen även när du själv inte reser och vi har insett vilket värde vänner samt vänners vänner har när du ska till ett nytt resemål. De är ju trots allt lokalt uppdaterade vilket gör att du kan undvika de tråkiga turistfällorna” fortsätter David Los

Grundarna har även fått förstärkning i form av fyra nya anställda, varav en är från Yahoo, och de har precis låst in en investering som ska ta företaget till nästa nivå.

”Vi har lyckats attrahera duktiga utvecklare som brinner för idén lika mycket som jag och min partner. Vi är också glada över att vi har lyckats få med branschkunniga investerare. Det blev en internationell mix med affärsänglar från Sverige, Schweiz och New York” avslutar David Los

• resor
  • sociala medier
  • tripl
  • vacation relation

Tripl.com är en websida med fokus på sociala resor. Tripl.com är en nysatsning från tidigare Vacation Relation som grundades år 2010 av David Los och Peter Sullivan. Företaget ligger i Stockholm, Hammarby Sjöstad och berstår idag av sex anställda.

David Los

Presskontakt Med-grundare Produkt utveckling, partners, budget +46760647338