Årets glassnyheter från Triumf Glass är här

Årets glassnyheter från Triumf Glass är här

Triumf Glass firar 70 år och presenterar fem starka nyheter på årets glasskarta. Vi lägger ut en varning redan nu, en av nyheterna kommer att ha en extra stor genomslagskraft hos den yngre generationen och butikerna bör fylla på sitt lager rejält inför lanseringen.

Triumf Glass utökar sitt sortiment ytterligare för att behålla sin plats på marknaden som glassaktören med Sveriges bredaste varumärkesportfölj. Vi lyssnar på våra konsumenter och strävar efter att ha ”en glass för alla”, säger Anders Müntzing VD på Triumf Glass.

Bland nyheterna finns en redan omtalad nyhet för alla barn, en läskande mjölkfri isglass, en ekologisk yoghurtglass och slutligen två lyxiga gräddglassar med 100 % naturliga ingredienser.

Triumf Glass fortsätter att utveckla samarbetet med Disney och presenterar stolt nyheten alla väntat på, Frost från den populära filmen! Det är en fruktig tutti-frutti glass lika blå som klänningen på Disneyfilmens stjärna Elsa. Glasspinnen har en fruktig tutti-fruttismak och är täckt med läskande isglass. – Vi räknar med en riktig succélansering och har redan fått en fantastisk respons från både barn och föräldrar. Glassen kommer även att säljas som multipack, så håll utkik i frysdisken, säger Amanda Miklin, marknadsansvarig på Triumf Glass.

Nyheten Sunset är en isglass med apelsin-, citron- och jordgubbsjuice blandat i en somrig smaksensation. Glassen är mjölkfri och passar både barn som vuxna, en ny sommarfavorit som är här för att stanna. Glassen har fått sitt namn och sina färger efter Triumf Glass logotyp, solens färger. Det saknades en isglass för vuxna och Sunset tas därför väl emot på årets glasskarta.

Triumf Glass vill driva eko-marknaden inom glass och breddar glasskartan med ytterligare en ekologisk produkt och i år presenteras en fräsch nykomling, Yollibox mini jordgubbe. Ekologisk frozen yoghurt med låg fetthalt enbart smaksatt med riktiga jordgubbar. De söta jordgubbarna och den syrliga yoghurten gifter sig perfekt. Med Yollibox på glasskartan når Triumf Glass ut till ytterligare en målgrupp. En perfekt portionsförpackning och ett fräscht alternativ till gräddglass!

Efterfrågan på högkvalitativ glass utan tillsatser är något som efterfrågas på marknaden efter heta hälsodebatter. Triumf Glass vill erbjuda det bästa till alla åldrar och valt att ta in Mövenpick i sitt sortiment. Mövenpick innehåller 100 % naturliga ingredienser och är en stor utmanare på marknaden. Mövenpick är en upplevelse utöver det vanliga och Triumf Glass tar in två av deras bästsäljare. Maple Walnut, gräddglass med karamelliserade valnötter och lönnsirap i en perfekt harmoni med ett överdrag av vit choklad. Caramelita, en ljuvlig karamellgräddglass med karamellsås och karamellbitar i en spröd våffla med mandelflarn. Marknadens lyxigaste glass!

Glassnyheterna finns tillgängliga i butik från vecka 11.

Glassprover?
För er journalister som arbetar med glasstester. Hör gärna av er till vår marknadsansvarige Amanda Miklin på +46 76 785 02 08 alt.amanda.miklin@triumfglass.se

Produktinformation och pressbilder finns att ladda ner på vår hemsidawww.triumfglass.se. Bildbanken ligger under fliken Press & Bilder.

2016-02-18

Triumf Glass AB har huvudkontor och produktionsanläggning beläget i Sävedalen (Göteborg). Vi omsätter ca 277 Mkr och har 90 anställda. Triumf Glass AB är ett familjeföretag som grundades 1946 och vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Fazer, Yollibox, Mövenpick, Glenn Strömberg, Dumle, Hello Kitty, Walt Disney.