Får det lov att vara A glass of beer?

Får det lov att vara A glass of beer?

Äntligen kan vi på Triumf Glass & Poppels Bryggeri avslöja vårt nya spännande samarbete. Triumf Glass med produktionsanläggning i Sävedalen och Poppels med sitt hantverksbryggeri i Jonsered. Detta resulterade i nyheten – A glass of beer.

”Det här är en fantastiskt spännande produkt där vi kokat en Imperial Stout från Poppels i 56 timmar. Vi har sedan kombinerat den med en gräddglass med stark vaniljkaraktär. En smaksensation om du frågar mig” säger Jens Nilsson, Glassmästare på Triumf Glass.

Ölglassen är en ekologisk vaniljgräddglass med maltrippel från Poppels Bryggeri. Produkten kommer säljas på utvalda restauranger och glassbarer över Göteborg.

”Vi har bryggt en av de kraftigaste stouts vi någonsin gjort, för att verkligen få fram smakerna i ölet. Vi valde just stout för ge rippeln toner av choklad, kaffe och karamell. Vi tycker slutresultatet blev väldigt bra och att det ger mersmak inför framtiden” säger Daniel Granath, Bryggmästare på Poppels.

Triumf Glass och Poppels lanserar glassen tillsammans den 11 maj på Lindholmen Street Food Market. Vi kommer att dela ut smakprov till matfantaster från hela Göteborg. Den 12 maj släpps nyheten på Triumf Glasscafé i Sävedalen, Bruksgatan, Sisjön, Allmänna vägen, Kungsmässan och Frölunda Torg.

Glassen är naturligtvis helt alkoholfri.
Poppels är Sveriges näst största hantverksbryggeri och brygger ca 1 miljoner liter årligen.
Triumf Glass är en av Sveriges största glasstillverkare med en årlig produktion på 17,5 miljoner liter glass.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Felix Müntzing
Marknadschef Triumf Glass
Felix.muntzing@triumfglass.se

Magnus Pettersson
Marknadschef Poppels Bryggeri
magnus@poppels.se

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 400 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaks till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 90 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Fazer, Yollibox, Mövenpick, Glenn Strömberg, Dumle.

Poppels Bryggeri är ett litet bryggeri med stor kärlek till hantverket, beläget i hjärtat av Jonsereds klassiska fabriksmiljö. Vi ägs och drivs av ölälskare som är stolta över att få föra vidare en hantverkstradition som utvecklats under tusentals år. Modern teknik och mer kontrollerade processer till trots, det är passionen för förstklassig öl och alla ni ”ölhjältar” där ute som driver oss att alltid försöka överträffa oss själva.