Hello Kitty nu som glass hos Diplom-Is!

Hello Kitty nu som glass hos Diplom-Is!

Nu har äntligen Hello Kitty kommit som glass. Glassföretaget Diplom-Is lanserar under vecka 19 två stycken 14-pack varianter av glasspinnar. Den ena varianten är en isglass med smak av Vindruva och Körsbär. Den andra varianten har smak av Jordgubb och Blåbär med Jordgubbsdopp.

- Hello Kitty är ett välkänt varumärke över hela världen och vi är glada över att få jobba med den kända och trendiga katten, säger Paula Garrido, produktchef på Diplom-Is. Vi har sedan tidigare lyckade samarbeten med kända varumärken och företag som Nestlé, Mars, Fazer och vi är säkra på att Hello Kitty glassen kommer att bli en succé.

Vi är medvetna att med Hello Kitty glassen, vänder vi oss en hel del mot tjejer. Vi har genom de senaste åren valt att jobba med kända film-glassar som Spiderman och Hulken som kanske framförallt vänt sig mot killar. Nu tycker vi att det är dags för alla tjejer att få en glass, fortsätter Paula Garrido.

Hello Kitty glassen kommer att finnas på alla kedjor inom Dagligvaruhandeln och även på vissa kedjor inom Servicehandeln. Priset kommer att ligga på ca.32,90 kr för en förpackning.

Pressbilder finns att ladda ner på: www.mediabanken.se
Användarnamn: diplom-is och lösenord: glass

För mer information:
Paula Garrido, Produktchef Diplom-Is Sverige AB