Nöt-Créme glass

Nöt-Créme - nu som glass!

Älskade du, precis som vi, också Nöt crème när du var liten? Nu kommer äntligen vår barndomsfavorit i ny tappning! Tillsammans med Printzells Confectionery har vi tagit fram en av årets bästa nyheter: Nöt crème-glass!

- Samarbetet med Printzells har varit otroligt efterlängtat. Det har varit en lång process för att få till den perfekta Nöt crème-glassen och vi är så nöjda med slutresultatet! Säger Felix Müntzing Försäljning & Marknadschef

I Nöt-Crème fabriken i Hässleholm har man sedan 1961 producerat succén i godishyllan. Samma unika smak är nu anpassad för glass.

- I vår framtagning har vi tillsammans med Triumf Glass varit väldigt fokuserade på att få fram samma fylliga och goda smak som vi har i vår Nöt-Crème Original, säger Magnus Jarlebrink, VD på Printzells Confectionery som äger varumärket Nöt-Crème. – Och efter många tester lyckades vi få fram årets godaste glassnyhet!

Nöt-Créme
Hasselnötsglass med Nöt-Crème-fyllning, doppad i choklad med hasselnötskross.
Från Glassfabriken i Sävedalen Rek pris: 23 kr

Finns i butik från vecka 11.

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 500 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaka till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 95 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Dumle, Fazer, Mövenpick, Glenn Strömberg.