OKQ8.

Nu finns Triumf Glass hos OKQ8

Triumf Glass har nyligen inlett ett samarbete med OKQ8 som innebär att OKQ8 stationer runt om i Sverige kommer att sälja Triumf Glass produkter.

– Vi är mycket glada över att äntligen kunna erbjuda OKQ8:s kunder våra spännande glassprodukter som Snickers, Geisha, Dumle, Salmiakki med flera, säger Jonas Lövgren, KAM, Triumf Glass.

– För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kunder ett brett sortiment med produkter som passar alla och därför är vi stolta över att ha Triumf Glass i vårt erbjudande, säger Marie Edberg, Category Manager på OKQ8.

Triumf Glass produkter kommer att finnas på utvalda stationer hos OKQ8:s cirka 250* bemannade stationer runt om i Sverige.

*Lokala avvikelser kan förekomma

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Felix Müntzing
Försäljningschef SVH
Felix.muntzing@triumfglass.se
+ 46 31 3369804

Om Triumf Glass AB

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 400 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaka till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 90 anställda och har en marknadsandel på 20 %. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Fazer, Mövenpick & Dumle.

Om OKQ8 Scandinavia - Möjliggörare för människor i rörelse

På våra stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. Förutom drivmedel tillhandahåller vi marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe.

OKQ8 Scandinavia består av OK-Q8 AB i Sverige och Q8 A/S i Danmark och är en av Skandinaviens största drivmedelsbolag med ca 1000 stationer anpassade för såväl personbil som tung trafik. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade drivmedelsstationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. Vi har också produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.

OKQ8 Scandinavia arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Vår svenska verksamhet har utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands sex gånger. Som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 Scandinavia aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.