Från vänster: Hux Flux, Farbror Arnes Vit Choklad & Choko Nut

Nya glassfavoriter till årets glasskarta

Årets Triumfnyheter är allt ifrån läskande isglass till krämig gräddglass med mycket choklad. Från innovativa nyheter till back to basic och det var bättre förr?

– Det blev en riktig succéstart för nya varumärket Farbror Arnes med smaken Gräddkola förra året. Vi sålde nästan 44% fler Farbror Arnes Gräddkola än beräknat. Riktigt härligt att se att våra konsumenter älskar Farbror Arnes lika mycket som vi gör! I år fortsätter vi utöka sortimentet med ytterligare en premiumglass gjord på vaniljgräddglass täckt med ett härligt chokladtäcke, säger Felix Müntzing, marknadschef på Triumf Glass.

Farbror Arnes Vit Choklad: Förutom förra årets testvinnare Farbror Arnes Gräddkola hittar du nu även vår nyhet Farbror Arnes Vit Choklad. Gräddglass dubbeldoppad i mango- passionsfrukt och vit choklad. En hyllning till Arne Müntzing, grundare av Triumf Glass och svensk glassmakare sedan 1931.

Hux Flux: 1996 försvann Hux Flux ur vårt sortiment. Efter en lång paus och stor efterfrågan från nostalgiska konsumenter tar vi åter in denna friska isglassen i vårt sortiment. En pinnglass gjord på fruktjuice från apelsin, ananas och mango. För er som tycker det var bättre förr, varsågoda!

Choko Nut: Älskar du mjölkchokladgräddglass och hasselnötter? Då är detta den perfekta nyheten för dig. En helt fulländad kombination av krispiga nötter och len mjölkchoklad. Choko Nut är inte 88 utan helt 100.

Lanseringen sker v.7 så ut och fynda din nya favorit i butik.

För mer information och smakprover:

Event, PR & Social Media Manager
matilda.alenius@triumfglass.se

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 400 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaka till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 95 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Fazer, Yollibox, Mövenpick, Glenn Strömberg, Dumle.