Svinn-gott!

Arbetet med den nya smaken började med att vi hittade en guldgruva i kaksmulorna hos våra kompisar på svenska Switsbake som gör himmelskt gott fikabröd. I produktionen hos Switsbake bildas kross från kakor som blir över och slängs, detta var något vi såg en lösning på och idéen till vår ”svinn-goda” glass var född. Det är en gräddglass med räddade kaksmulor med härlig chokladsås, en ny favorit!

•Svenskt kakkross
•Svensk grädde
•Svensk fabrik

Hos oss på Triumf Glass är hållbarhetsarbetet ett ständigt pågående projekt. I sommars installerades solceller på taket av våra nya fabriksdel för att vi genom denna energikälla ska kunna producera så god glass som möjligt. God för våra konsumenter men också god för miljön.

Det är glassgläjde!

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 500 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaka till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 95 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Dumle, Fazer, Mövenpick, Glenn Strömberg.