Triumf Glass i samarbete med Nick’s

Triumf Glass i samarbete med Nick’s

Våren 2022 blir starten på ett samarbete mellan Triumf Glass och Nick’s. Triumf Glass och Nick’s lanserar två pinnglassar utan tillsatt socker som en del i Triumf Glass sortiment. De nya styckglassarna från Nick’s blir ett starkt komplement till befintligt sortiment och breddar med en ny typ av produkt. Nick’s produkterna kommer att ingå i majoriteten av Triumf Glass 6000 frysboxar över hela Sverige.

Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda Nick’sglassar i vårt sortiment. Vi tar in önskemål och lyssnar på våra konsumenter, just glass utan tillsatt socker har önskats men det har varit viktigt för oss att det är en glass av hög kvalité. Nick’s är en trovärdig aktör inom produkter fria från tillsatt socker och är ett spännande företag att samarbeta med.” -Felix Müntzing, Försäljning & Marknadschef på Triumf Glass

Vi tycker det är superkul att genom samarbetet med Triumfglass kunna fortsätta vår resa mot att erbjuda konsumenter vår fantastiskt goda glass i ett nytt format. Teamet har jobbat dag och natt med produktutvecklingen och vi är mycket stolta över resultatet. Att en så starkt partner som Triumfglass, med sin imponerande historik, tror på detta är fantastiska förutsättningar för en riktigt glassig sommar!

-Stefan Lagerqvist, VD på NICKS

Samarbetet mellan Triumf Glass och Nick’s förlanseras på servicehandeln från och med v.7

och kommer att vara tillgängligt på hela marknaden från och med v.11.

Nick’s nya pinnglassar lanseras i två smaker, Strawberry white och Salty caramel. Strawberry white är en gräddig vaniljglass med jordgubbssås täckt i vit choklad med knapriga jordgubbsbitar. Salty caramel är en krämig karamellglass med salt karamellsås täckt i len mjölkchoklad.

Lanseringen kompletterar Nick’s växande glassportfölj som finns sedan tidigare tillgängligt i pint och familjepack i smaker så som storsäljaren Sea Salt Caramel och senaste tillskottet Peanut butter chocolate. Pinnglassarna har under 185 kalorier per glas och är som resten av Nick’s sortiment fria från tillsatt socker, gluten samt palmolja.

Rek pris 30 kr

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 500 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaka till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 95 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Dumle, Fazer, Mövenpick, Glenn Strömberg.