Från vänster: Farbror Arnes Gräddkola, Farbror Arnes Vit Choklad och Farbror Arnes Kladdkaka

Triumf Glass premiumvarumärke Farbror Arnes får nytt utseende!

Farbror Arnes lanserades på den svenska marknaden 2018. Den första pinnglassen Gräddkola blev snabbt en succé och storsäljare i glassboxen. I vår dyker hela Farbror Arnes-familjen upp i frysdisken med en ny och fräsch design.

Redan som ung pojke stod Arne och kokade glass på moderns spis. Han visste vad han höll på med och skulle senare komma att grunda Triumf Glass. Han fortsatte så länge han levde. Det är med den passionen för hantverket som vi tillverkar vår glass idag. Arne skulle aldrig tumma på kvaliteten – och det gör inte vi heller. Därför har vi alltid färsk grädde i våra glassar. Allt var inte bättre förr, men vissa traditioner är värda att föra vidare. Det märker du när du äter Farbror Arnes glassar.

- I vår premiumserie har vi nu kommit upp i tre starka produkter. Det är innovativa och spännande smaker, enligt tradition används alltid färsk grädde.
Årets nyhet Kladdkaka är vi extra nöjda med och det ska bli spännande att se vad konsumenten tycker säger Felix Müntzing, Marknadschef på Triumf Glass.

Smakerna som finns idag är:

Kladdkaka - Chokladgräddglass med en kraftig kärna av kladdkaka, doppad i krispig mjölkchoklad.

Vit Choklad - Vaniljgräddglass dubbelt doppad i mango- passionsfrukt och vit choklad.

Sist men inte minst vår bästsäljare Gräddkola - Vaniljgräddglass dubbelt doppad i mjölkchoklad och gräddkola.

Du hittar glassen i Triumf Glassboxen där vi har ett rekommenderat pris på 27kr/styck.

Presskontakt: Matilda Alenius l matilda.alenius@triumfglass.se l + 46 313 369 885

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 400 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaka till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 95 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Fazer, Yollibox, Mövenpick, Glenn Strömberg, Dumle.