Mats Dahlquist är glad över att välkomna Trygg-Hansas över 1000 medarbetare till det nya kontoret i Hyllie.

Över 1 000 medarbetare på Trygg-Hansa i Malmö flyttar till Hyllie

Trygg-Hansa, en av Malmös största privata arbetsgivare, fortsätter att växa och flytten till det helt nya kontoret Kvartetten i Hyllie blir en viktig framgångsfaktor i den fortsatta expansionen i samgåendet med Moderna Försäkringar. Det miljöcertifierade kontoret skapar rum för en flexibel och effektiv arbetsplats som sätter så väl klimatet som medarbetarnas välbefinnande i centrum.

När samgåendet med Moderna Försäkringar blir klart under våren 2022 får Trygg-Hansa över 1 000 medarbetare i Malmö som flyttar in på 11 000 kvadratmeter i Kvartetten i Hyllie – en av de största kontorsuthyrningarna i Sverige det kommande året.

- Att samla alla våra medarbetare i Malmö under ett och samma tak är av högsta prioritet i samgåendet med Moderna Försäkringar. Kontoret skräddarsys efter våra specifika önskemål och ger oss helt rätt förutsättningar att bygga en ännu starkare verksamhet i Malmö när vi blir en del av Skandinaviens största sakförsäkringsbolag med danska Tryg som ägare, säger Mats Dahlquist, VD Trygg-Hansa

Flytten till Hyllie är en stor milstolpe i Trygg-Hansas långa historia och en tydlig signal om att vi är på väg in i framtiden. Målet är att vårt nya kontor inte bara ska främja kreativitet och välbefinnande bland befintliga medarbetare utan även göra Trygg-Hansa till en eftertraktad arbetsgivare för nya talanger, fortsätter Mats Dahlquist.

- Vi har lyssnat på vad medarbetarna önskar sig av en effektiv och inbjudande arbetsplats. Det känns väldigt bra att kunna erbjuda ett kontor som är något alldeles extra och uppfyller medarbetarnas önskemål, säger Mats Dahlquist.

Det nya kontoret uppfyller alla krav på en kreativ och hållbar arbetsplats med lågt klimatavtryck. Fastigheten certifieras enligt NollCO2, WELL och Miljöbyggnad Guld*.

Det nya kontoret som sätter både klimatets och medarbetarnas välbefinnande i centrum ligger i direkt anslutning till tågstationen i Hyllie. Utöver parkeringsplatser med laddstolpar finns även en cykelparkering med plats för över 200 cyklar och omklädningsrum med dusch på entréplan.

Den ljusa och flexibla planlösningen möjliggör både effektiva möten och ger utrymme för fokuserat arbete. På husets södra sida finns Hyllies största takterrass med vacker grönska och utsikt över Öresund. Här erbjuds utomhusarbetsplatser med el och wifi och en öppen del med solskydd och mycket grönska.

Lobbyn med sin inbjudande ljusgård blir en naturlig mötesplats för alla som rör sig i huset. Här finns bemannad reception med barista, Instabox, gemensamma mötesrum och en restaurang med uteservering. Det finns också ett gym i nära anslutning till kontoret.

Trygg-Hansa flyttar in våren 2023 och kommer att sitta på våningsplan två till sex i den nya fastigheten.

Kvartetten - Framtidens arbetsplats

Fastighetsägaren Wihlborgs kallar Kvartetten ett ”omtänksamt kontorshus”. I Kvartetten finns ett genomgående fokus på hållbarhet och olika certifieringar som säkerställer en energieffektiv byggnad med ett mycket gott inomhusklimat och material som gynnar både människa och miljö.

*Certifieringen NollCO2 syftar till att uppnå nettonoll klimatpåverkan över byggnadens hela livscykel. WELL-systemet riktar in sig på både hårda och mjuka värden i syfte att förbättra människors hälsa och välmående.

För mer information vänligen kontakta:

Maria Lindholm, presschef
    telefon: 070-3016920