Trygg-Hansa ny försäkringsleverantör till Sveriges lärare

Trygg-Hansa har slutit avtal med Lärarförsäkringar och blir som första försäkringsbolag leverantör av sjukvårdsförsäkringar till Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund.

-Vi känner oss stolta över att i hård konkurrens fått förtroendet att erbjuda sjukvårdsförsäkringar åt Sveriges lärare, säger Kent Andersson, ansvarig för sjukvårdsförsäkringar på Trygg-Hansa. Trygg-Hansa är marknadsledande inom sjukvårdsförsäkringar mot förbundsmarknaden, och med detta avtal stärker vi vår position ytterligare.

Trygg-Hansa ser att intresset för sjukvårdsförsäkringar från de fackliga förbunden och förbundens medlemmar ökar starkt och ser inget som kommer att förändra denna trend de närmaste åren. Genom avtalet kommer Trygg-Hansa att nå 320 000 medlemmar i de båda lärarförbunden.

-Vi ser fram mot att kunna erbjuda våra kunder den trygghet som en sjukvårdsförsäkring ger. Dessutom blir den ett bra komplement till den sjukförsäkring som vi erbjuder sedan tidigare, säger Håkan Lind, vd på Lärarförsäkringar som ansvarar för försäkringar för de båda lärarförbunden.

För ytterligare information vänligen kontakta

Kent Andersson, ansvarig för sjukvårdsförsäkringar. Telefon: 0701 68 21 50
Mejl: kent.andersson@trygghansa.se

Malou Sjörin, chef externkommunikation. Telefon: 0701 68 30 32
Mejl: malou.sjorin@trygghansa.se

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår idag i en av nordens största skadeförsäkringskoncerner; Försäkringsgruppen Codan/Trygg-Hansa. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador.