Britannia: först i Norden med bokningsbara sittplatser via webben

Först i Norden: Boka chartersittplats via webben Nu kan alla som flyger med Fritidsresors charterflygbolag Britannia Nordic boka egen sittplats direkt via www.britanniaairways.se. Britannia är första charterflygbolag i Norden att lansera bokningsbara sittplatser via Internet. Det blir även möjligt att boka bolagets alla tilläggstjänster som festmåltider, specialbagage, extra vikt, uppvakning med mera via sajten. Den nya bokningsfunktionen gäller alla kunder som reser med Britannia Nordic som flyger kunder för researrangörerna Fritidsresor, Ving, Always och Apollo. Sä här går det till: Logga in med bokningsnummer, researrangör och avresedatum via www.britanniaairways.se och välj mellan lediga sittplatser i flygplanet för utresa och hemresa. Valen görs via en översiktsbild av aktuellt flygplan där bland annat TV-monitorer, nödutgångar, extra benutrymme och toaletter är markerade. Därefter kan övriga val som festmåltid, specialbagage eller extra vikt beställas. De valda alternativen bekräftas och betalas direkt on-line. Den nya bokningsfunktionen har testats under en kort tid och tas nu i fullt bruk i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Här är alla bokningsbara tillval: - Plats med extra benutrymme to r (400:- inom europa, nordafrika/800:- utom europa) - Ordinarie sittplats (150:- Barn under 12 år 75:- inom europa, nordafrika/200 utom europa Barn under 12 år 100:- utom europa) - Champagnefrukost (190:- när mat ingår i resans pris) - Champagne & choklad (320:-) - Mousserande vin & choklad (220:-) - Festmåltid (190:- när mat ingår i resans pris) - Extra bagagevikt (45:-/kg utöver tillåten vikt inom europa, nordafrika/65:-/kg utom europa) - Specialbagage: - Golfbag (400:- inom europa, nordafrika /800:- utom europa) - Skidor (300:- inom europa, nordafrika /600:- utom europa) - Vattenskidor (300:- inom europa, nordafrika /600:- utom europa) - Dykutrustn. (600:- inom europa, nordafrika /1200:- utom europa) - Cykel (700:- inom europa, nordafrika /1400:- utom europa) - Surfbräda (550:- inom europa, nordafrika /1100:- utom europa) - Windsurfutrustn (800:- inom europa, nordafrika /1600:- utom europa) - Hang-glider (800:- inom europa, nordafrika /1600:- utom europa) - Djur (45:-/kg inkl djur och bur) - Förutom detta kan alla tax-free-varor förbeställas och betalas via sajten De som inte vill boka specifik sittplats blir placerad utan kostnad av flygbolaget. Den tekniska lösningen för on-linebeställningen har tagits fram av företaget Paxport AB. För ytterligare information kontakta Jim Hofverberg tel +46 8-720 7496 mobil: +46 739 88 84 79