Extraflyg till Kap Verde

Sju av tio resor är redan sålda till vinterns mest efterfrågade charternyhet - Kap Verde. För att möta efterfrågan sätter Fritidsresor in extraflyg och dubblerar antalet platser. ? Åtgången på Kap Verde har överträffat alla förväntningar. Därför utökar vi flygkapaciteten med ett eget flyg från Stockholm och Köpenhamn vardera, säger Christian Clemens Sverigechef för Fritidsresor. ? För andra året i rad lanserar vi en charternyhet som direkt placerar sig i toppen bland efterfrågade vinterresmål. Kap Verde ligger tvåa i beläggningsgrad efter Thailand, säger Christian Clemens. Kap Verde ligger 100 mil söder om Gran Canaria och är 100 procent solsäkert (i stort sett alltid över 24 grader i luften och 22 i vattnet). ? Ett solsäkert resmål på inte alltför långt avstånd, den avslappnade stämningen och kilometerlånga sandstränder passar svenska resenärer, säger Christian Clemens Sverigechef för Fritidsresor. ? Dessutom lockar prisnivån, en resa kostar från 4.898:- inklusive flyg, transfer och boende. Fritidsresor har följande program: · Sal med orten Santa Maria · Boavista · Två nya rundresor med systerbolaget TEMA. · Utflykter till Santiago och São Vicente Extraplatserna genomförs från 20/11 med ett flyg vardera från Stockholm och Köpenhamn (ursprungligt program var ett enda delat flyg Stockholm och Köpenhamn) Flyget går på måndagar och genomförs med TUI Fly Nordics (fd Britannia) Boeing 757. Bilder Internetadress: www..holidayphoto.se Användarnamn: foto Lösenord: 7479 Nyckelord: vinter0607 För ytterligare upplysningar kontakta, Marie Malmros på 08-720 7479 eller 070-746 71 96. Pressjour utanför kontorstid: 08-599 950 50.