Fritidsresor TV – först med egna reseprogram på webben

Fritidsresor lanserar nu som första researrangör i Norden egen webb-TV med program om olika resmål. Till skillnad från andra reseprogram presenteras dessutom specifika hotell med prisexempel. Nya program lanseras löpande på sajten. De första reseprogrammen på www.fritidsresor.se presenterar: Kefalonia – Vår nyaste grekiska ö Mauritius – Direktflyg till paradiset Kanarieöarna – Moderniserad klassiker Mallorca – Favorit i västra Medelhavet Isla de Margarita/Mexiko – Två karibiska pärlor Kreta – Greklands mesta semesterö Italien – En stövel som passar alla Programmen har tagits fram av Fritidsresor med TV-profilen Hanna Wessman som programledare i studion. – Vi ser en större och fortsatt efterfrågan på rörliga bilder och kompletterar därför våra 170 resmålsfilmer med egen webb-TV, säger Alexia Rahm, webbinformatör på Fritidsresor. – Vår nya webb-TV är direkt, personlig och har annorlunda vinkling jämfört med våra övriga presentationsfilmer. Vi vet att de flesta vill ha en uppfattning om hur mycket resan kostar och har därför lagt in prisexempel i programmen. Programmen är mellan fyra och åtta minuter långa. I dagsläget finns totalt sju olika inslag. Fler lanseras under vintern. Fritidsresor TV har tagits fram i samarbete med webbyrån Joy. För ytterligare upplysningar kontakta Alexia Rahm, 08-720 72 34 eller 076-104 99 08 Pressjour utanför kontorstid: 08-599 950 50. Alexia Rahm E-communications / Communications Fritidsresegruppen Söder Mälarstrand 27, 117 85 Stockholm Mobil: +46 76 104 99 08 Direkt: +46 8 720 72 34 Pressjour dygnet runt: 08-599 950 50 alexia.rahm@fritidsresor.se www.fritidsresor.se