TUI Turtle Aid-programmet skyddar utrotningshotade karettsköldpaddor och deras häckningsplatser på stränder.

Ge bort en meningsfull gåva i jul – adoptera en sköldpadda eller ett träd genom TUI Care Foundation

Från och med idag erbjuder TUI Care Foundation adoptioner av sköldpaddsungar och nyplanterade träd via sin webbsida. Det är även möjligt att ge bort en adoption i form av en gåva, med den personliga presentversionen som är tillgänglig online.

Adoptionerna stödjer det världsomspännande TUI Turtle Aid-programmet och TUI Care Foundations projekt för återplantering av skog. Alla intäkter går oavkortat till välgörenhetsstiftelsens respektive program.

TUI Turtle Aid-programmet skyddar utrotningshotade karettsköldpaddor och deras häckningsplatser på stränder och hjälper till att öka överlevnadstalen för nykläckta ungar. Programmet skapar sköldpaddsvänliga stränder genom att samarbeta med lokala frivilligorganisationer (NGO:er), turismföretag vid stränderna och engagerar lokalbefolkningen och besökare genom att lära dem om sköldpaddor och hur man skyddar dem.

TUI Forests-programmet sätter skogar i centrum för välmående destinationer och dess lokala samhällen. Programmet planterar nya träd och hjälper lokalbefolkningen att skapa försörjningsmöjligheter genom lokalt förvaltade trädplantskolor och skapandet av skogsbaserade turistupplevelser.

Adoptioner är nu tillgängliga på https://www.tuicarefoundation.com/en/adoptions

För mer information, vänligen kontakta:
Anna-Lena Strehl, Head of External Affairs, TUI Care Foundation
+49 151 22952553, anna.lena.strehl@tui.com

Om TUI Care Foundation
Genom att utnyttja turismens potential som en kraft för det goda stödjer och initierar TUI Care Foundation projekt som skapar nya möjligheter och bidrar till välmående samhällen i turistdestinationer över hela världen. Genom att koppla semesterfirare till goda ändamål stödjer den utbildnings- och träningsmöjligheter för unga människor; driver skyddet av naturliga livsmiljöer och havsmiljön; samt hjälper lokala samhällen att hållbart blomstra och dra nytta av turismen. TUI Care Foundation bygger på starka partnerskap med lokala och internationella organisationer för att skapa meningsfull och långvarig påverkan. Den oberoende välgörenhetsorganisationen grundades av TUI, ett av världens ledande turismföretag, och har sitt säte i Nederländerna.