Inför valet: Var tredje vill åka på charter med Fredrik

Reinfeldt 30 procent vill helst åka på charter med Fredrik Reinfeldt, visar en ny undersökning gjord på Fritidsresors hemsida. Reinfeldt får även förtroendet att vakta tax-freepåsen medan resenären går på toaletten. Maria Wetterstrand får däremot hjälpa till med solkrämen. Minst populära ressällskapet är Peter Eriksson som fick 2,4 procent av rösterna. Lars Leijonborg får inte hjälpa till med solkräm på ryggen, enligt majoriteten av de som deltog i undersökningen. Både kvinnor och män röstade på Maria Wetterstrand på frågan om vem som får hjälpa till med solkrämen, där hon fick flest röster med 32 procent. Frågor som ställdes: Vilken partiledare/språkrör vill du åka på charter med? Fredrik Reinfeldt 30 procent Maria Wetterstrand 17 procent Maud Olofsson 14,9 procent Göran Persson 14,7 procent Lars Ohly 9,3 procent Göran Hägglund 6,3 procent Lars Leijonborg 5,3 procent Peter Eriksson 2,4 procent Vem får passa din taxfree-påse när du går på toaletten? Fredrik Reinfeldt 21,6 procent Göran Persson 17,7 procent Maud Olofsson 17 procent Göran Hägglund 16 procent Maria Wetterstrand 11,5 procent Lars Leijonborg 6,9 procent Lars Ohly 6,9 procent Peter Eriksson 2,4 procent Vem får hjälpa dig med solkräm på ryggen? Maria Wetterstrand 32 procent Fredrik Reinfeldt 24,7 procent Maud Olofsson 18,3 procent Lars Ohly 7,4 procent Göran Persson 6,7 procent Göran Hägglund 5,2 procent Peter Eriksson 3 procent Lars Leijonborg 2,8 procent Undersökningen gjordes av Fritidsresor och totalt 2031 svarade. För ytterligare upplysningar: Fritidsresors informationsavdelning, Alexia Rahm 076-104 99 08. Pressjour utanför kontorstid: 08-599 950 50.