Karl Lehmann till TUI Nordic/TEMA

Karl Lehmann till TUI Nordic/TEMA

TEMA har anställt Karl Lehmann som marknadsansvarig. Han kommer senast från WiseIT där han har arbetat som marknadschef.

Rekryteringen blir ett steg i riktningen mot att bland annat öka TEMA:s digitala närvaro och att nå ut till nya målgrupper. Dessutom ska man lyfta möjligheten att kunna kombinera Fritidsresors erbjudande med TEMA ytterligare.

- Det känns jättekul att komma in i en organisation där det händer mycket just nu. Jag ser att det finns stora möjligheter att påverka och sätta ny mediastrategi, säger Karl Lehmann.

- Karl utmärkte sig i rekryteringsprocessen. Han har ett naturligt digitalt tänk, en förmåga att tänka nytt och vågar sticka ut. Det kommer att komplettera vårt team enormt, säger Lin Kraft chef för TEMA.

För mer information:

Leyla Öfwerström, Informatör, 073-158 76 53

TUI Nordic/Fritidsresegruppen är med en marknadsandel på 20 procent den största aktören på den nordiska resemarknaden. Koncernen etablerades 1961 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. TUI Nordic/ Fritidsresegruppen består av researrangörerna Fritidsresor, TEMA, Nazar och WonderCruises, Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens ledande turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över. Koncernen är baserad i Tyskland och TUI Groups aktie är med i både FTSE 100 index, som är ledande på Londonbörsen och Tyska MDax. Under det finansiella året 2013/14 noterade TUI Group en omsättning om €18.7bn och ett operativt resultat om €869m. Gruppen har omkring 77,000 anställda i 130 länder och erbjuder sina cirka 30 miljoner kunder heltäckande service från bokning till hemkomst. TUI täcker med sin verksamhet hela den turistiska värdekedjan, vilket innefattar ledande researrangörer 1,800 resebyråer i Europa, sex flygbolag med mer än 130 medium- och långdistansflygmaskiner, mer än 300 gruppägda hotell däribland RIU och Robinson. Med kryssningsfartyg som MS Europa och lyxkryssningsfartyget MS Europa 2, TUI Cruises “Mein Schiff” flottan och fartyg under varumärket Thomson Cruises i Storbritannien så är TUI väl positionerat på den starkt växande kryssningsmarknaden. Globalt ansvarför hållbar ekonomi, ekologi och social verksamhet är grundläggande i vår företagskultur. Som den enda turistgruppen i världen är TUI är medlemmar av FNs Global Compact. Samtidigt är koncernen listad på välrenommerade Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).