Kundundersökning vintern 2013/14: Mexicos bästa hotell

Kundundersökning vintern 2013/14: Mexicos bästa hotell

RIU Palace Mexico hade nöjdast kunder bland samtliga hotell i Fritidsresors charterprogram i Mexico den gångna vintern. Hotellet rankades högst när researrangörens kunder betygsatte hotellupplevelsen.

– Kilometerlånga stränder och ett brett hotellutbud för både vuxna och familjer, i kombination med en förmånlig dollarkurs, bidrar till nöjda kunder, säger Mathias Bergendahl, informatör för Fritidsresor.

Av vinterns fem hotell med högst kundnöjdhet ligger samtliga i Puerto del Carmen. RIU Palace Mexico är ett de luxe-hotell och RIU Tequila familjehotellet Blue Star. Två av de högst rankade, El Dorado Seaside Suites och Ocean Maya Resort är Blue Couples-hotell för vuxna. Grand Riviera Princess ingår i Fritidsresors All Inclusive beach-program.

Totalt reste drygt 30 000 svenskar på chartersemester till Mexico i vintras. Sju av tio åkte med Fritidsresor, marknadsledande researrangör på charterresor västerut.

Fem-i-topp, Mexicos bästa hotell

1. RIU Palace Mexico
  2. El Dorado Seaside Suites
  3. RIU Tequila
  4. Grand Riviera Princess
  5. Ocean Maya Resort

Pressinformation:

Mathias Bergendahl, Fritidsresors informationsavdelning: 08–720 74 96

I Sverige har bolagen inom Fritidsresegruppen med varumärkena FritidsresorTEMANazar och WonderCruises den idag största ställda resegarantin hos Kammarkollegiet, vilket gör gruppen till den största största aktören på den svenska resemarknaden med en marknadsandel på 35 procent. Fritidsresor etablerades 1962 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är KanarieöarnaThailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, drygt 50 000 anställda och resor från 31 länder.