Limited Edition: Unik ö-kryssning i Maldiverna

Limited Edition: Unik ö-kryssning i Maldiverna

Som första och enda researrangör i Norden erbjuder Fritidsresor ö-kryssning i Maldiverna. Ö-luffen kostar från 16 898:- per vecka inklusive hytt, all inclusive samt flyg tor Skandinavien.

- Hittills har ö-luffning i Maldiverna varit i princip omöjlig. Det är dyrt och krångligt att ta sig mellan öarna. Många har dessutom besöksförbud. Det säger Fritidsresors Lottie Knutson, som besökt merparten av de öar som ingår i kryssningen.

Trestjärniga Atoll Explorer har bara 20 hytter i tre kategorier. Under veckan blandas besök på obebodda öar, resort-öar med möjlighet till spa- och poolbad och bebodda, lokala öar.

Överallt lockar snorkling, kritvita stränder och turkost hav.

Det är till sommaren som de första nordiska ö-luffarna under en vecka upptäcker en kombination av obebodda öar och kända maldiviska ö-resorts.

Den som vill kan kombinera öluffen med en vecka på valfri resort-ö. Två veckors kombinationsresa med boende på Kuredu Island Resort inklusive flyg kostar från 20 998:-

Limited Edition är ett återkommande inslag med handplockade, udda semestrar, unika för Fritidsresor.

Ur Fritidsresors Maldiverna-program:

• Flyg tor med Qatar Airways från Stockholm och Köpenhamn.
  • Två ö-luffskryssningar med Atoll Explorer som avgår från Kurumba. Varannan vecka seglar Atoll Explorer i Södra Ari-atollen och varannan vecka i Norra Ari-atollen.
  • Fem resort-öar: Ari Atoll, Lhaviyani Atoll, North Male´Atoll, Noonu Atoll och Raa Atoll med hotell i olika kategorier.
  • Kombinationen Maldiverna - Sri Lanka (vintern).

För mer information:

Kontakta Therese Wahlund, Fritidsresors informationsavdelning, 08-720 72 34 eller 0709-588 288

Fritidsresor är Sveriges största arrangör av charterresor med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder charterresor, flyg, tågresor och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, cirka 50 000 anställda och resor från 27 länder.