Norwegian och TUI fortsätter sitt samarbete för den kommande vinter- och sommarsäsongen.

Norwegian ingår charteravtal med TUI

Norwegian och TUI fortsätter sitt samarbete för den kommande vinter- och sommarsäsongen med flygningar från Skandinavien till destinationer i Europa.

– Vi har ett bra samarbete med TUI och är väldigt glada över att förlänga det även för de kommande säsongerna. TUI är Nordens största researrangör och erbjuder resor till många spännande destinationer. Vi fortsätter att förnya flygflottan och ser fram emot att välkomna ännu fler passagerare ombord på våra moderna flygplan och se till att de får en bekväm start på semestern, säger Magnus Thome Maursund, kommersiell direktör på Norwegian.

TUI är den största charteroperatören som Norwegian samarbetar med, och företagen har samarbetat sedan 2010. Den nyligen undertecknade överenskommelsen gäller för vintersäsongen 2023-2024 och sommarsäsongen 2024.

– Vi är glada över att förlänga vårt långa partnerskap med Norwegian. Precis som TUI är Norwegian en etablerad aktör med högt förtroende bland de skandinaviska resenärerna. Flygresan är ett viktigt fokusområde för oss på TUI, och våra kundundersökningar visar att Norwegian gör ett fantastiskt jobb med upplevelsen ombord. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla den bästa semesterupplevelsen för våra kunder. Inte minst till vårt största vinterresmål Kanarieöarna, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI i Norden.

I Norge flyger Norwegian för TUI från Bergen, Stavanger, Haugesund, Ålesund, Bodø, Evenes, Tromsö, Torp/Sandefjord och Oslo till destinationer på Kanarieöarna, Spanien, Grekland, Cypern, Italien, Bulgarien, Kroatien och Turkiet. I Sverige flyger Norwegian från Karlstad och Kalmar till Las Palmas på Gran Canaria och från Stockholm till Catania, medan flygningarna i Danmark är från Köpenhamn till Palma på Mallorca och Catania.

Norwegian är det största norska flygbolaget och är en av Europas ledande lågprisflygbolag med cirka 4 500 anställda. Företaget erbjuder ett omfattande linjenät mellan de nordiska länderna och destinationer i Europa.

TUI Nordic är den ledande reseaktören i världen och 25 procent av de nordiska paketresekunderna väljer TUI. TUI Nordic består av researrangörerna TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flygbolaget TUIfly och Nazar. TUI Nordic är en del av TUI Group, världens största turistkoncern som är verksam på cirka 180 destinationer världen över.

För mer information, vänligen kontakta:
Eline Hyggen Skari, senior kommunikationsrådgivare, Norwegian
Eline.Hyggen.Skari@norwegian.com, +47 924 27 719

Dian Martinez Valencia, kommunikationsansvarig, TUI Sverige
dian.valencia@tui.se, +46 73-148 96 40

TUI Nordic med en marknadsandel på 25 procent är den ledande aktören på den nordiska resemarknaden. Den nordiska koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg, hotell och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över.