Nya Madeira: Uppfräschat Funchal och storslagen natur

Nya Madeira: Uppfräschat Funchal och storslagen natur

Nu relanseras Madeira i Fritidsresors program. Denna gång med fokus på par och familjer som vill kombinera naturupplevelser med ett uppdaterat stadsliv. Som enda researrangör erbjuder Fritidsresor även familjehotellet Blue Star med uppvärmda pooler, aktiviteter och skandinavisktalande personal.

– Funchal har ömsat skinn utan att ha förlorat charmen, säger Fritidsresors Lottie Knutson som nyss kommit tillbaka från ön.
– I de gamla kvarteren samsas nya barer med genuina krogar. Mat och vin håller hög nivå. Det är relativt prisvärt och klimatet är milt. Madeira har goda chanser att locka helt nya resenärer under de närmaste åren, fortsätter Lottie Knutson.

Inför vintersäsongen presenterar Fritidsresor allt från klassiska Reid`s Palace och högklassiga vuxenhotell till Blue Star Pestana Miramar & Village med skandinavisktalande personal och aktiviteter för familjen.

Med den unika blandningen av naturupplevelser, vandringar och ett charmigt stadsliv med modern shopping möter Madeira två trender: Vuxna som reser utan barn, och resenärer som söker en aktiv semester med träning och motion.

Under hösten arrangerar Fritidsresors systerbolag Temaresor dessutom olika rundresor på Madeira.

Fakta: Fritidsresor på Madeira

• Resorna släpps till försäljning 19/9 och 17/10 2013.
  • Resorna går från Stockholm (TUIfly Nordic) från 28/11 och Köpenhamn (Jettime) från 6/2.
  • Prisexempel från: 3998:- per person
  • Fritidsresor har hotell i Funchal stadFritidsresor har hotell i Funchal stad
  • Fritidsresor erbjuder dessutom bilrundresan ”Slow Drive på Madeira” (Santana, Ponta do Sol och   avslut i Funchal stad inkl. p-plats).
  • Exempel på Fritidsresors hotell på Madeira:
    - Blue Star Pestana Miramar & Village: Unikt familjekoncept för Fritidsresor med skandinavisktalande personal, Play Hotel och aktiviteter för hela familjen.
    - Madeira Regency cliff: Ett mindre hotell med hög standard och lugn atmosfär perfekt för par.
    - Do Carmo: Retrohotell med 60-talskänsla mitt i hjärtat av Funchal. Varje rum är dedicerat en stjärna från 60-talet.
    - Quinta do Lorde: Helt ny unik anläggning byggd som en by med torg kyrka hamnpromenad, yachthamn och liten naturstrand. Bra för delfin- och valspotting.
  • Exempel på aktiviteter på Madeira: Levadavandringar, mountainbiketurer, delfinsafari, djuphavsfiske, golf, ridning.
  • En stor del av maten som konsumeras på Madeira är lokalproducerad. Exempelvis kommer mycket av grönsakerna och fisken som säljs i butiker och restauranger direkt från ön.

Pressbilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0004481

För mer information:
Mathias Murman, Fritidsresors informationsavdelning: 070 746 71 96
Lottie Knutson, informationsdirektör Fritidsresor: 08 720 73 86
Pressjour utanför kontorstid: 08-599 950 50.

I Sverige har bolagen inom Fritidsresegruppen med varumärkena FritidsresorTEMANazar och WonderCruises den idag största ställda resegarantin hos Kammarkollegiet, vilket gör gruppen till den största största aktören på den svenska resemarknaden med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor etablerades 1962 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är KanarieöarnaThailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, drygt 50 000 anställda och resor från 31 länder.