Nyhet från Temaresor: Unika kombinationsresor till Madeira

Nyhet från Temaresor: Unika kombinationsresor till Madeira

Levadavandringar i storslagen natur i kombination med charmiga restauranger och modern shopping. Nu erbjuder Temaresor det bästa av två världar med kombinationsresor till Madeira. Dessutom lanseras en ny veckovandring.

– Allt fler vill ha resor som innehåller allt.  Man vill helt enkelt inte välja bort något, och det ska man inte heller behöva göra, säger Lin Kraft, chef för Temaresor.

Ena delen av kombinationsresan innehåller tre eller fyra nätter i Prazeres med levadavandringar tillsammans en erfaren Temaguide. Den andra halvan består av tre eller fyra nätter på egen hand i ett uppfräschat Funchal där nya barer samsas med genuina krogar.

– Vill man komma igång och börja röra på sig men inte orkar en hel vecka är detta ett bra alternativ där man får både motion och tid för avkoppling vid poolen, säger Lin Kraft, chef för Temaresor.

Utöver kombinationsresan lanserar Temaresor en ny åtta dagars resa till Madeira där traditionella levadavandringar står i fokus.  Under vandringarna ingår Temaresors berömda picknick med lokala läckerheter som dukas upp där vyerna är som finast.

Alla resor går med direktflyg från Stockholm eller Köpenhamn. Resan kan även kombineras med systerbolaget Fritidsresors charterresor.

Temaresors resor till Madeira:

Madeira - Det bästa av två världar
Upplev stadspuls och naturupplevelser i samma resa. Resan innehåller tre eller fyra dagar i Prazeres med två levadavandringar och en panoramatur och tre eller fyra dagar på egen hand i Funchal. Från 28/11. Pris från: 8998: - per person. I priset ingår flyg, hotell, utvalda måltider, picknick på vandringarna, inträden, provsmakningar och TEMAs egna reseledare.

Vandring på Madeira – levador och lagerskogar
Gör ett oförglömligt möte med ”Atlantens pärla”, där hisnande bergstoppar och vilda dalgångar inramas av frodig grönska. Från 6/2 till 10/4 2013. Pris från: 11 048:- per person. I priset ingår flyg, hotell, utvalda måltider, picknick på vandringarna, inträden, provsmakningar och TEMAs egna reseledare.

Pressbilder:

För mer information:
Mathias Murman, Temaresors informationsavdelning: 072 388 64 05
Lin Kraft, chef för Temaresor: 08 720 88 23
Pressjour utanför kontorstid: 08-599 950 50

TEMA ingår i Fritidsresegruppen och är Sveriges största rundresearrangör. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA och flygbolaget TUIfly Nordic. Sedan september 2007 ingår Fritidsresegruppen i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, drygt 50 000 anställda och erbjuder resor från 31 länder.