Nyhet sommaren 2013: Kos gör comeback

Nyhet sommaren 2013: Kos gör comeback

Pressinformation 2012-10-09

Kos gör comeback hos Fritidsresor med fokus på klassisk, grekisk ökänsla, moderna hotell och mycket för pengarna.

Det är tio år sedan Fritidsresor senast arrangerade resor till grekiska Kos. 2013 återkommer ön i charterutbudet med avresor från Göteborg, Stockholm och Köpenhamn.

Kos har seglat upp som ett uppfräschat alternativ i Medelhavet. Partyryktet har suddats ut, ön erbjuder i dag cykelbanor, fantastiska sandstränder och toppklassade familjeanläggningar och trendiga vuxenhotell.

– Att vi satsar på vuxna resenärer och familjer märks på både hotellutbud och flygtider, säger Bassam el Mattar.
– Totalt erbjuder vi 15 fyr- och femstjärniga hotell, något man kanske inte tidigare förknippat med Kos.

Ett exempel är femstjärnigaBlueLagoonVillagei Kefalos med strandläge och olika zoner för lugn eller aktiviteter.

Ett annat är Michelangelo med en 120 meter lång infinitypool och utsikt över vulkanön Nissiros.

Fem av hotellen erbjuder dessutom privat pool eller rum med direkt pool access, så kallad Swim Up.

Prisexempel fyrstjärniga All Inclusive-hotellet Blue Star Atlantica Marmari Beach, från 5 498:-/vuxen. Barn-special-pris från 2 498:-[1].

Fakta Kos

• Resorna släpps till försäljning den 22 oktober.
  • Direktcharter fredag morgon från Stockholm och Göteborg (Norwegian) samt Köpenhamn (Jettime) under perioden 17/5 – 27/9
  • Fritidsresor har sex resmål på ön: Marmari, Kardamena, Kefalos,Kos stad, Lambi och Psalidi
  • För vuxna som reser utan barn finns bl a ett Blue Couples-hotell – Oceanis Beach & Spa Resort – tre De Luxe-hotell och stadshotellet Citi Live, nära till allt
  • För familjer finns allt från tre- till femstjärninga anläggningar, varav flera All Inclusive. Bland andraBlueStarMarmariBeachmed familjeaktiviteter ochHolidayVillageför de lite större barnen
  • Kombinationer: Kos kan kombineras med grannön Kalymnos. Tvåveckorskombination med första veckan på Kalymnos och sista på Kos
    Dessutomkan Kos kombineras med Bodrum i Turkiet, då med flyg till Bodrum (första veckanKos och andra Bodrum)

Kontakta Marie Malmros på 08-720 74 79 eller 070-746 71 96.

[1] Gäller en vecka avresa 17/5 från Köpenhamn

Fritidsresor är Sveriges största arrangör av charterresor med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder charterresor, flyg, tågresor och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, cirka 50 000 anställda och resor från 27 länder.