Nytt hotellkoncept bara för barn

Nytt hotellkoncept bara för barn

Nu lanserar TUI ett nytt hotellkoncept, ”Kids & Friends”, enbart för barn från sex till elva år. Sedan tidigare erbjuder TUI hotell enbart för vuxna, från och med april även enbart för kidsen. Bland annat kommer efterrätt att serveras till förrätt samt frukost till middag och vice versa. Minibarer byts ut mot minifrysar.

Hotellkonceptet Kids & Friends lanseras i april med avresa lagom till sommarlovet då det första hotellet tar emot enbart unga gäster mellan 6 och 11 år. De utvalda hotellen i konceptet Kids & Friends håller på att renoveras för att fullt ut möta de unga gästernas krav. Bland annat bekväma rum med minifrys med glass istället för minibar, större utbud av barnkanaler på TV och inte minst väl fungerande wi-fi.

- Vi tror att barnen kommer tycka det är befriande att inte bli störda i sin lek av äldre gäster utan helt kan slappna av och bara njuta, utan krav på läggdags, begränsad skärmtid eller att inte få hoppa i poolen direkt efter maten, säger Johan Ydring marknadschef på TUI.

Vuxna kan sedan tidigare njuta av barnfria hotellkonceptet TUI Sensimar. Nu är det barnens tur.

- Det här ett steg i arbetet med att ytterligare skräddarsy våra koncepthotell till olika målgrupper. Våra kunder kräver allt mer flexibla och skräddarsydda produkter. Den efterfrågan måste vi möta, Kids & Friends är en konsekvens av detta fortsätter Johan Ydring.

Det här finns alltid på Kids & Friends:

• Supersnabbt wifi.
  • Godare glass - fler smaker.
  • Frukost till middag, middag till frukost - flexiblare buffé.
  • Fri tillgång till vattenleksaker.
  • Köttbullar, chicken nuggets, pizza och hamburgare tillgängligt dygnet runt.
  • Fritt fram att hoppa i poolen.