Över hälften bokat till nyheten Barbados

Över hälften bokat till nyheten Barbados

Pressinformation: 2011-06-14

Nästa vinters kanske roligaste charternyhet toppar försäljningslistan hos Fritidsresor: 55 procent av alla resor till Barbados är redan bokade.

- Det är en ovanligt hög andel för ett nytt resmål. Många har uppenbarligen längtat efter direktcharter till Barbados, säger Bassam el Mattar, Sverigechef för Fritidsresor.

Barbados kostar med Fritidsresor från 12 098:-. Priset gäller två veckor den 25/1. Priset för enklare All Inclusive hotell, två veckor inklusive flyg från 17 098:- (25/1).

Fakta Barbados

• Direktcharter, utan mellanlandning, till och från Stockholm till Barbados varannan onsdag under perioden 14/12 2011-7/3 2012 = tvåveckorsresor
  • Flygtid: Cirka 10,45 timmar på utresan och 9,40 timmar hem.
  • Resorna genomförs med Thomson Airways Boeing 767 = tre flygklasser och individuellt underhållningssystem ombord

Film: http://www.fritidsresor.se/film/?view=1&media=GDtjh-HvGFTwkD6BciLwYQ

Bilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0002325

För mer information:
Marie Malmros, Fritidsresors informationsavdelning, tel. 08-7207479, 070-7567196. Pressjour utanför kontorstid: 08-59995050.

Fritidsresor är Sveriges största arrangör av charterresor med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder charterresor, flyg, tågresor och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, cirka 50 000 anställda och resor från 27 länder.